برگزاری ٢٠٠ عنوان برنامه در دهه وقف/ ١٧ وقف جدید در گلستان ثبت شد

حجت الاسلام سلیمانی فرد از برگزاری ٢٠٠ عنوان برنامه همزمان با دهه وقف از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام«روح الله سلیمانی فرد» امروز (دوشنبه ۴ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: دهه وقف بهانه ای است تا گوشه ای از خدمات وقف از طریق دریچه رسانه اطلاع رسانی شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: به فرموده مقام معظم رهبری نهاد ممتاز وقف یک جایگاه بلند و والایی دارد و با سرشت ما عجین است.

 

وی با بیان اینکه مردم شیعه و سنی و اقوام مختلف گلستان اعتقادات ویژه ای به وقف دارند، گفت: گلستان با وجود ۵ هزار و ۶٠٠ موقوفه و مشتمل بر ٧١ هزار رقبه رتبه پنجم کشور را در تعداد موقوفات و رقبات دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد اظهارداشت: سه هزار و ٧٠٠ مکان مذهبی و یکصد و ٢٣ بقاع متبرکه و امامزاده در استان وجود دارد.

 

وی با اشاره به برنامه های دهه وقف در استان، گفت: ٢٠٠ عنوان برنامه در این دهه پیش بینی شده است که در سطح استان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان برنامه های آیینی و خدمات رسانی به زائران امام رضا(ع) را یکی از برنامه های این دهه برشمرد و ادامه داد: همزمان با شهادت امام رضا(ع) ٢٠ موکب در شرق استان و خراسان شمالی و رضوی مسیر زائران پیاده راه اندازی کرده است.

 

وی گفت: این مواکب با محور امامزادگان، مساجد شاخص و گروه های مردمی به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، دیدار با استاندار گلستان، حضور روسای اوقاف در میعادگاه های نمازجمعه و سخنرانی قبل از خطبه و برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، وقف و اماکن مذهبی در امامزاده عبدالله (ع) گرگان، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت از جمله برنامه های دهه وقف در استان است.

 

وی، برگزاری رزمایش مهر تحصیلی و توزیع یک هزار و ۴۶٠ بسته کیف و نوشت افزار ایرانی اسلامی به ارزش ٧٠٠ میلیون تومان، اهدای خون در پویش نذر حسینی، برگزاری زنگ انشاء وقف، تجلیل از یاوران وقف و بازدید از موسسات و مراکز نگهداری از معلولان را از دیگر برنامه های دهه وقف در استان برشمرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در ادامه از ثبت ١٧ وقف جدید از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد و گفت: این وقف ها با نسبت منفعتی و انتفاعی در سطح استان ثبت شده اند.

 

وی افزود: این وقف ها در شهرهای کلاله با سه مورد، مینودشت با سه مورد، گنبد با چهار مورد، رامیان دو مورد، آزادشهر، بندرترکمن، کردکوی و ناحیه یک گرگان هر کدام با یک مورد به ثبت رسیده اند.

 

کد خبر 1218956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha