ظرفیت اسکان ۵۰ هزار زائر در منطقه ۷ ایجاد شده است

برجسته نژاد از راه اندازی پویش میزبانی شایسته به مناسبت فرارسیدن ایام دهه پایانی صفر خبر داد و گفت: ۵۰ هزار ظرفیت اسکان زائر با کمک گروه های مردمی و ادارات مختلف در سطح منطقه ایجاد شده است.

«وحید برجسته­ نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، به استفاده از تمام ظرفیت­‌های منطقه برای پذیرایی هرچه بهتر از زائران تاکید کرد و افزود: به جهت تکریم شایسته زائران پویشی با کمک گروه­های مردمی ویژه مناسبت شهادت امام رضا(ع) راه اندازی کردیم و هدف اصلی این پویش، ثبت لحظه­ های زیبایی از خدمت به زائران پیاده توسط مردم است.


شهردار منطقه هفت مشهد ظرفیت مراکز اسکان زائر از سوی شهرداری منطقه را برشمرد و گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی خدمات ارزنده­ ای در بحث اسکان زائر دارد؛ بوستان­های غدیر، ریحانه و ترافیک و سالن­های ورزشی فرهنگسرای غدیر و ثامن­ الائمه با ظرفیتی بالغ بر 27هزار نفر آماده پذیرایی از زائران است. همچنین 18هزار ظرفیت اسکان با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش ناحیه2 و ظرفیتی 5هزار نفری نیز با کمک گروه­های مردمی سطح منطقه ایجاد شده است و در مجموع 50هزار ظرفیت اسکان زائر در سطح منطقه ایجاد شده است.

برجسته نژاد در خصوص استقبال از زائران پیاده و سواره اظهار کرد: در ورودی مشهد­الرضا(ع) در دو جاده نیشابور و فریمان نیز دو موکب­ در نظر گرفتیم که به طور شبانه روز خدمت می­کنند. موکب اول روبروی پلیس­راه نیشابور کنار اداره کل هواشناسی با 3هزار مترمربع فضا و موکب دوم روبروی بوستان غدیر واقع در بزرگراه شهید سلیمانی واقع شده است؛ البته خدمات ارائه شده در این موکب­ها به عهده شهرداری نیست؛ اما برای راه اندازی سازه، نمازخانه، استراحتگاه، سرویس­های بهداشتی و دیگر خدمات لازم به زائر را شهرداری پشتیبانی می­کند.

وی همچنین به برگزاری برنامه­ های فرهنگی مذهبی در بوستان غدیر و استقبال از زائران در فرودگاه بین­ المللی هاشمی نژاد اشاره کرد و گفت: برنامه اختصاصی استقبال از زائر در فرودگاه با حضور شهردار مشهد و اهدای 500 بسته متبرک برگزار خواهد شد که برنامه آن را اعلام خواهیم کرد. در بخش فعالیت­های فرهنگی نیز هر شب یک ساعت قبل و بعد از اذان مغرب مسابقات مذهبی برای خردسالان و بزرگسالان به همراه اهدای جوایز، مداحی و روایتگری در بوستان غدیر اجرا خواهد شد. برپایی ایستگاه صلواتی در کنار اینها را هم خواهیم داشت.


شهردار منطقه هفت با اشاره به این مطلب که بخشی از آماده سازی معابر و خیابان­ها به عهده اداره خدمات شهری منطقه است تشریح کرد: هر ساله جهت استقبال از زائران پیاده، مسیر جاده­های قدیم نیشابور و بهشت رضا(ع) یا همان فریمان تا عمق 10کیلومتری پاکسازی و نظافت و رفت و روب انجام می­شود که امسال 200تن خاک و نخاله و حدود 20تن زباله خشک و پلاستیکی در این مسیرها با بکارگیری 70نیروی پاکبان جمع­آوری شده است که به صورت روزانه تا پایان ماه صفر در این مسیرها خدمت می­کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که از جمله نیازهای مهم زائر خدمات رفاهی نظیر تهیه ارزاق، سرویس بهداشتی و استحمام است افزود: سرویس­های بهداشتی در سطح منطقه را به رقم 441چشمه و 59 چشمه حمام افزایش دادیم که شامل معابر شهری و بوستان­های غدیر، ترافیک و ریحانه است. همچنین طی قرارداد مشارکتی با امور مساجد، با 6مسجد نیز تعامل شده است تا سرویس­های بهداشتی­شان را به صورت 24ساعته در خدمت زائران قرار دهند. 90نیروی پاکبان نیز برای حفظ پاکیزگی شهر به صورت شبانه روزی پای کارند و کارشناسان ما این خدمات را 24ساعته رصد می­کنند تا کار به نحو احسن انجام شود.


برجسته­ نژاد افزود: همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال آماده سازی و زیباسازی فضای سبز هستند و در این خصوص تا کنون کاشت 6هزار بوته گل پرچینی و 5هزار گل دائمی، کاشت 150اصله درخت و درختچه، هرس 600اصله سرشاخه­های خشک درختان، هرس بیش از 8هزارمترمربع سربرگ­های خشک یوکا، حذف و قطع بیش از 20اصله درخت خشک به صورت ویژه در مسیرهای پیاده روی زائران مثل بوستان­های غدیر، ریحانه و میرزا، بلوار صابر، بلوار فرودگاه و جمهوری اسلامی انجام شده است و این خدمات هر روز ادامه خواهد داشت.


شهردار منطقه هفت در تشریح بخش دیگری از خدمات اداره فضای سبز گفت: نصب 30پروژکتور100وات و ایمن سازی و روشنایی 30آلاچیق در بوستان ریحانه، 50پروژکتور در بوستان غدیر، 167پایه عمود روشنایی سه متری در بوستان میرزا و 60لامپ ال ای دی 50وات، 400متر کابل کشی و 40جایگاه برای شارژ گوشی همراه در بوستان ترافیک تعبیه شده است.همچنین 300نیروی خدماتی در مسیرهای پیاده روی جهت حفظ و حراست گونه­های گیاهی و راهنمای زائران در 5روز پایانی ماه صفر به صورت روزانه در حالت آماده باش هستند.


برجسته ­نژاد در پایان حضور زائران را برای منطقه ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: هرساله با حضور این عزیزان در دهه پایانی ماه صفر، حال و هوای شهرداری منطقه هفت نیز رنگ معنوی به خود می­گیرد و تمام همکاران ما در منطقه تلاش می­کنند از زائران به نحو احسن پذیرایی کنند.

کد خبر 1218957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha