گردشگران خارجی مبهوتِ قافله عزای خادمیاران رضوی اصفهان

گردشگران خارجی با نظاره قافله عزاداری خادمیاران رضوی برای حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، این لحظات و صحنه ها را با دوربین های خود و ثبت و ماندگار کردند.

خبرگزاری شبستان از استان اصفهان:(زهره سادات طالقانی)

وقتی با خلوص و بدون ریا با پای دل و با قلبی پر از اشتیاق و دلدادگی به امام مهربانی هادر قافله عزا و ماتم حضرت اباالحسن علی ابن موسی الرضا علیه‌آلاف‌التحیه‌والثناء گام بر می داری تا ارادت خود را به محضر ایشان عرضه کنی، تماشایی می شوی و این حکایت گردشگران خارجی است که به اصفهان آمده بودند و نظاره‌گر و تصویرگر مراسم عزاداری امام رضا(ع) و قافله خادمیاران رضوی اصفهان شدند.

 

خادمیاران و یاوران رضوی مصادف با شام شهادت غریبانه امام مهربانی ها در مراسم سوگواری و قافله عزاداری از میدان انقلاب و گذر چهارباغ حرکت کردند و در میدان نقش جهان اصفهان با مدیحه سرایی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت فضایی معنوی و روح انگیز را در شهر گنبدهای فیروزه ای ایجاد کردند.

 

در شبی که زمینیان و ملکوتیان سوگوار شهادت امام رئوف بودند، عزاداران حضرتش نیز آمده بودند تا به محضر فرزند بزرگوارشان حضرت ولیعصر(عج) عرض تسلیت کنند و دل به آستان آسمانی حضرت رضا(ع) بسپارند و نظر به کرامت حضرتش کنند.

 

در این آیین بیرق سیاه حرم امام رضا(ع) نیز پیشاپیش خادمیاران رضوی و قافله به حرکت  درآمده بود و خادمیاران و یاوران رضوی اصفهان با در دست‌داشتن لاله های روشن در رثای شهادت امین ولایت، مرثیه‌سرایی کردند.

 

مردم دلداده  شمس الشموس نیز اشک ریزان و با دلی آکنده از غم و اندوه در چنین شبی با خادمیاران و یائران رضوی همراه شده و با آنان به عزاداری پرداختند.

 

گردشگران خارجی با نظاره قافله خادمیاران رضوی و حضور بانوان محجبه و مردم و شهروندان در این قافله،  این لحظات و صحنه ها را با دوربین های خود و ثبت و ماندگار کردند.

 

آنچه که نظرمردم و شهروندان رابه خود جلب مي کرد حضور و توجه خاص گردشگران خارجي به این مراسم بود چراکه آنان علاوه بر بازديد از اماکن تاريخي و ديدني اصفهان  به خيل عزاداران رضوی مردم اصفهان پيوستند  و این حرکت آنان توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کرد.

 

خادمیاران رضوی نیز با  اهدای نمک تبرکی وهدایای معنوی از گردشگران  پذیرایی و میزبانی کردند و این خاطرات معنوی را برای آنان نمکین و جاودان کردند.

کد خبر 1219124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha