اعزام بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی یزدی به پیاده روی اربعین حسینی

نمونه گفت: در جلسات متعددی با مسئولین مرتبط در استان و کشور و همچنین رابط های کشور عراق برگزار شد و نهایتاً با کار جهادی زمینه اعزام بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان به مراسم باشکوه پیاده روی اربعین فراهم آمد.

حسین نمونه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان یزد،‌ گفت:‌ اربعین علاوه بر جنبه معنوی یک مانور بزرگ جهت نمایش الگویی از تمدن نوین اسلامی و نیز وسیله ای برای شناساندن اباعبدالله الحسین(ع) و مذهب تشیع به جهانیان است.

مسئول فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد افزود: بسیج دانشجویی نیز به دلیل سر و کار داشتن با جوانان حق پذیر و علاقه مند به مکتب حسینی از پیش از محرم تمام هم و غم خود را برای اعزام هر چه بیشتر دانشجویان و فراهم آوردن امکانات درخور شان آنان معطوف ساخت.

وی بیان داشت: در این راستا جلسات متعددی با مسئولین مرتبط در استان و کشور و همچنین رابط های کشور عراق برگزار شد و نهایتاً با کار جهادی زمینه اعزام بیش از  ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان به مراسم باشکوه پیاده روی اربعین فراهم آمد.

وی ادامه داد: شرکت در پیاده روی اربعین، زیارت اماکن زیارتی نجف و کربلا و برنامه های متعدد فرهنگی از برنامه های انجام شده در طی این اردو بود.

مسئول فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی تاکید کرد: از نکات حائز اهمیت حرکت امسال حضور خواهران دانشجو به رغم گرمی هوا و شرایط دشوار این سفر بود. به گونه ای که ۲۰۰نفر از خواهران بسیجی و ۲۰۰ نفر به صورت خانوادگی در این پیاده روی توفیق حضور داشتند. 

نمونه بیان داشت: بحث تهیه وسیله نقلیه برای اعزام این تعداد دانشجو و همچنین فراهم آوردن اسکان برای کسانی که با فضای اربعین آشنایی دارند، دشواری کار را نشان می دهد. خوشبختانه روسای دانشگاه در این زمینه همراهی خوبی با مجموعه بسیج دانشجویی داشتند که در برگزاری خوب این اردو نقش موثری داشت.

مسئول فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد اظهار کرد: معتقدیم هر چه برای برگزاری پرشورتر مراسم اربعین وقت و هزینه صرف شود برکات و آثارش را در فضای علمی و فرهنگی کشور مشاهده خواهیم کرد، لذا ضروری است که سایر مسئولین نیز در سال های آینده برای عظمت این حرکت عظیم فرهنگی بکوشند.

کد خبر 1219152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha