۵۶ مرکز نیکوکاری تخصصی در استان زنجان فعالیت می کند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۷۶مرکز نیکوکاری در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه در سطح استان با مدیریت مردمی فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۵۶ مرکز به صورت تخصصی در بخش های مختلف فعالیت می کنند.

روح اله صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان بازوان اجرایی این نهاد در محرومیت زدایی نقش مهمی در خدمت رسانی به اقشار نیازمند دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه، هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری واگذاری امور مردم به مردم است، افزود: این مراکز به صورت کاملاً داوطلبانه و مردمی ایجاد شده و با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به صورت محله مبنا و تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ خیر و احسان فعالیت دارند.

 

صالحی افزود: کمیته امداد به عنوان نهاد ولایی ومردمی در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود برنامه های مختلفی را در حمایت از نیازمندان اجراء کرده است که در دهه اخیر و باب جدید خدمت رسانی و توانمند سازی مددجویان عزیز تحت حمایت واقشار نیازمند، بهره گیری از ظرفیت های مردمی را در اولویت امور قرار داده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت های مردمی راهبرد اصلی این نهاد است،افزود: مراکز نیکوکاری یکی از الگوهای مردمی شدن خدمت رسانی به نیازمندان است که کیفی سازی ،تقویت مراکز وتوجه به مراکز نیکوکاری تخصصی از اولویت های این بخش است.

 

صالحی با اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی شهید سردار سلیمانی  در دفتر امام جمعه شهر گرماب برای فعالیت تخصصی در امر الهی زکات، ادامه داد: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی زکات در مناطق مختلف بهره گیری بیشتر از ظرفیت های مردمی در توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات و ارتقاء مداخلات مردمی در احیاء این فریضه الهی است.

 

 

کد خبر 1219168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha