اولین خاکریز دفاع مقدس در جسر نادری اندیمشک رقم خورد

دهقان با بیان اينکه اولین خاکریز دفاع مقدس در جسر نادری رقم خورد و به عنوان دژی محکم در مقابل رژیم بعثی عراق لقب گرفت گفت: اگر نیروهای رژیم بعثی از این پل می‌گذشتند، ضمن تصرف اندیمشک، شاه‌راه ارتباطی خوزستان نیز قطعی می‌شد.

«حسن دهقان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه، ایثار، فداکاری و مقاومت دلیرمردان و شیرزنان بی‌ادعا است که از همه هستی خود گذشتند تا به معبود برسند.

 

رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب در استان‌های مختلف بر علیه کشورمان حوادثی را جهت سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند و از سوی ديگر با توجه به عدم آمادگی نیروهای مسلح، صدام با تحریک شرق و غرب، بهترین زمان ممکن را برای حمله به ایران می‌دانست و در روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق جنگ تحمیلی را بر علیه ایران آغاز کرد و اولین گلوله به طرف کشورمان شلیک شد.

 

وی اذعان کرد: نیروهای بعثی عراق از زمین، هوا و دریا حملات خود را بر علیه کشورمان آغاز کردند و به سرعت در حال پیشروی به سمت مرزهای مشترک ما و عبور از موانع پیش‌رو بودند و ظرف ۶ روز با پشت سرگذاشتن تمام موانع، به جسر نادری معروف به پل کرخه واقع در ۱۷ کیلومتری اندیمشک رسید که قصد عبور از رودخانه و پل کرخه را داشتند و اگر از آن می‌گذشتند، ضمن تصرف اندیمشک، شاه‌راه ارتباطی خوزستان نیز قطعی می‌شد.

 

دهقان تصریح کرد: در ۶ مهرماه سال ۱۳۵۹ با شنیدن اخبار رسیدن نیروهای رژیم بعثی به جسر نادری معروف به پل کرخه، فرمانده وقت سپاه اندیمشک ضمن فراخوان نیروهای سپاه و نیروهای مردمی و اعلام خطر احتمال عبور نیروهای دشمن از رودخانه کرخه و تصرف اندیمشک، خبر از نقشه شوم دشمن خونخوار داد و اهمیت جلوگیری از عبور دشمن از پل کرخه را بیان کرد که تعدادی از پرسنل وقت سپاه اندیمشک و نیروهای مردمی، با سلاح‌های برنو و تعدادی ژ۳ و مقداری نارنجک دستی به کمک نیروهای ارتش رفتند و تعدادی از مردم دزفول و لرستان به کمک آمدند و وارد نبرد با رژیم مسلح صدام شدند و با رشادت، جانفشانی و ازخودگذشتگی، راه دشمن را بستند و آنها را قبل از عبور از پل کرخه زمین‌گیر کردند.

 

وی با بیان اینکه اولین خاکریز دفاع مقدس در جسر نادری رقم خورد و به عنوان دژی محکم در مقابل رژیم بعثی عراق لقب گرفت عنوان کرد: توکل به خدا، ورود مردان غیور با شجاعت و دلیرمردی و همچنین اتحاد و همدلی بین نیروهای ارتش، سپاه، بسیج مردمی و عشایر غیور از عوامل مهم و اصلی زمین‌گیر شدن دشمن در این نقطه به حساب می‌آیند.

 

رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: این اقدام به موقع به همت مردانی رقم خورد که از تمام هستی خود گذشتند و در مقابل دشمن سینه سپر کردند تا دشمنی که با سرعت در حال پیشروی بود، زمین‌گیر شود و این شجاعت جوانان غیرتمند با دستان خالی برای دفاع از کیان ایران اسلامی، مانع دستیابی دشمن به اهداف شوم خود شد.

 

وی یاد آور شد: ۶ مهرماه به عنوان روز بزرگداشت حماسه مقاومت و پایداری مردمی در جسر نادری لقب گرفته و هر ساله توسط مردم اندیمشک این مکان گل باران و یاد و خاطره تمام شهدای این حماسه بزرگ گرامی داشته می‌شود.

 

کد خبر 1219349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha