افتتاح ۸پروژه گردشگری در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: طی هفته گردشگری ۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳ و نیم میلیارد تومان در استان به منظور ایجاد اشتغال برای ۵۲ نفر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هادی شاهوردی امروز (۶ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پنجم تا ۱۱ مهرماه به نام هفته ملی گردشگری نامگذاری شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در هفته گردشگری هشت پروژه افتتاح می شود، افزود: معادل با ۳۳ و نیم میلیارد تومان جهت بهره برداری این پروژه ها در استان سرمایه گذاری شده و برای ۵۲ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: اولین کمپ گردشگری مزرعه در سرایان افتتاح می شود و بزرگترین کمپ کویرنوردی سه قلعه نیز طی این هفته کلنگ زنی خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال جاری ۹ پروانه اقامتگاه بومگردی به مناسبت هفته گردشگری در استان صادر شده است، گفت: در این حوزه برای ۱۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

وی در خصوص میزان سرمایه گذاري بخش گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون نزدیک ۱۵۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان اجرا شدا است و ۱۲ و نیم میلیارد تسهیلات کم بهره با سرمایه گذاران تاکنون پرداخت شده است.

 

شاهوردی ادامه داد: منابع نامحدود در پرداخت تسهیلات وجود دارد و نیازمند همکاری بانک ها در زمینه پرداخت هستیم و متاسفانه همکاری خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات ندارند.

 

*موزه بزرگ خراسان جنوبی کلنگ زنی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به کمک های فنی و اعتباری اشاره کرد و افزود: ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک های فنی و اعتباری تخصیص داده شده است و این تسهیلات تعهد اشتغال را ندارد.

 

وی با بیان اینکه ۱۹۱ مورد تاسیسات گردشگری فعال در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۸۰ مورد اقامتگاه بومگردی، ۳۸ مورد رستوران بین راهی، ۱۶ سفره خانه سنتی، ۱۰ هتل، ۲ مورد مجتمع آب درمانی و ۱۳ مورد مجتمع خدمات رفاهی و ۳  هستند.

 

شاهوردی با اشاره به اینکه اعتبارات گردشگری استان ۸۰ درصد طی سال جاری رشد داشته است، ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۱۰ میلیارد تومان و در سال گذشته این میزان اعتبارات ۶ میلیارد تومان بوده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در خصوص موزه بزرگ استان عنوان کرد: زمینی به مساحت سه هزار مترمربع جهت احداث موزه بزرگ استان در محل بلوار صیاد شیرازی در نظر گرفته شده و این موزه با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان کلنگ زنی می شود و از محل اعتبارات سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان این اعتبارات تامین خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: از محل سفر اول رئیس جمهور با خراسان جنوبی اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و از محل متمم سفر اول ۳۰ میلیارد تومان برای بحث گردشگری استان در نظر گرفته شده است.

 

شاهوردی در خصوص بیابان لوت بیان داشت: بسیاری از گردشگران خارجی تمایل به این منطقه گردشگری دارند و ظرفیت منحصر به فردی برای استان است و گرم‌ترین نقطه کره زمین در ریگ یلان دهسلم نهبندان ثبت شده است و امیدواریم بتوانیم امکان حضور گردشگران را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: کویر قوی ترین ظرفیت گردشگری استان است و هشت نقطه کویری در استان داریم و ۶ مورد سرمایه گذاری در بخش کویر سه قلعه ورود دارد و آمادگی حمایت از سرمایه گذاران در سایر نقاط کویری را داریم.

 

*بازدید رایگان از موزه های خراسان جنوبی طی هفتم و هشتم مهرماه

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه تولید محتوا نقطه مغفول گردشگری استان است، افزود: امسال اعتبارات خوبی در این زمینه به شهرستان ها تخصیص یافت و در زمینه بحث تولید محتوا در حوزه استانی اعتباراتی دریافت کردیم و از علاقمندان دعوت می کنیم تا به میدان بیایند و هم فکری دهند.

 

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا در شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها به بحث معرفی مناطق گردشگری خراسان جنوبی پرداخته شود.

 

شاهوردی به بخش گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: مقرر شده است تا با کمک بخش خصوص گردشگران سلامت از کشور افغانستان وارد استان خراسان‌ جنوبی شوند و فرصت خوبی در این راستا خواند بود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به جشنواره ملی زرشک افزود: در روز افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره ملی مقرر شده است که بحث راه اندازی ۱۵ تور کمپر برای اولین بار و تور گردشگری مزرعه در دستور کار قرار گیرد.

 

وی در خصوص ارگ کلاه فرنگی بیرجند اظهار داشت: قرار است طبق قول استاندار ارگ کلاه فرهنگی و ساختمان فرمانداری به میراث فرهنگی واگذار شود.

 

شاهوردی در پایان بیان کرد: با توجه به فرارسیدن هفته گردشگری مقرر شده است که طی روزهای هفتم و هشتم مهرماه بازدید از موزه ها به صورت رایگان برای عموم انجام شود.

 

 

کد خبر 1219353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha