شناسایی پیکر شهید دوران دفاع مقدس بعد از ۳۹ سال

پیکر شهید اسماعیل لجم‌اورک از شهدای دوران دفاع مقدس بعد از ۳۹ سال شناسایی شد.

«بیژن لجم‌اورک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: پیکر مطهر شهید اسماعیل لجم اورک از شهدای دوران دفاع مقدس بعد از ۳۹ سال شناسایی شد.

 

برادر شهید اسماعیل لجم‌اورک افزود: این شهید دوران دفاع مقدس در روز سوم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در جزیره مجنون باقی مانده بود.

 

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید لجم اورک پس از تجسس‌های صورت گرفته در منطقه عملیاتی توسط گروه‌های تفحص شهدا و انجام آزمایشات  DNAتایید هویت شد و پیکر وی اکنون در معراج شهدای اهواز قرار دارد.

 

لجم‌اورک به برنامه تشییع و خاکسپاری شهید اشاره کرد و ادامه داد: ویژه برنامه استقبال، تشییع و خاکسپاری این سردار شهید روز چهارشنبه (۱۳ مهر)، مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در شهرستان ایذه برگزار می‌شود.

 

لازم به ذکر است، شهید اسماعیل لجم‌اورک از شهدای ایذه و شهید شاخص بسیج اصناف خوزستان در سال ۱۳۹۳ است که در ۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۳۷ دیده به جهان گشود. این شهید والامقام سال ۱۳۵۲ به خاطر فعالیتش در گروه المهدی به وسیله ساواک دستگیر می‌شود و تا وقوع انقلاب، چند بار دیگر هم به زندان می‌افتد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گروه تعاونی ۱۸ را راه اندازی می‌کند و به جوشکاری و تولید تانکر و ... می‌پردازد تا سال ۱۳۶۱ که کارگاه را به دوستانش می‌سپارد تا بیشتر بتواند در جبهه باشد. شهید اسماعیل لجم اورک در عملیات محرم، رمضان و خیبر حضور داشت. او ابتدا آر.پی.جی زن بود و در عملیات خیبر فرمانده گردان شد.

 

کد خبر 1219368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha