یک هزار و ۴۰۰ مسجد و حسینیه در چهارمحال و بختیاری موقوفی است

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۵۰ موقوفه و سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است، گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ مورد مسجد و حسینیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام «حسن امیری» امروز (چهارشنبه ۶ مهر) در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار داشت: حدود یک درصد موقوفات کشور در استان قرار دارد که از این حیث استان سی ام در کشور هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مجموع موقوفات استان، ۵۹ درصد مساجد، ۱۸ درصد حسینیه و ۲۱ درصد نیز سایر موقوفات با نیت سلامت و یتیم خانه است.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ۳۳ درصد موقوفات استان مذهبی، ۱۴ درصد اجتماعی، ۳۸ درصد امور خیریه و هشت درصد مربوط به حوزه‌های علمیه است.

 

حجت الاسلام امیری از رشد ۱۴۷ درصدی درآمد بقاع متبرکه استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که درآمد موقوفات استان ۱۰ درصد منفی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه امامزادگان نیز در سال جاری ۱۵۸ درصد رشد نذورات داشتیم و در حوزه تعداد موقوفات نیز ۱۳۰ درصد رشد حاصل شده است.

 

حجت الاسلام امیری در ادامه به طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: در این طرح افراد نیازمندی به اوقاف و امور خیریه استان مراجعه می‌کنند و وضعیت زندگی آنها از سوی گروه‌های شمیم خدمت مورد رصد قرار می گیرد و برای اشتغالزایی این افراد آموزش‌هایی به آنها ارائه می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: در قالب طرح شمیم خدمت در امامزادگان دوخاتون شهرکرد از سال گذشته تاکنون سه زندانی نیازمند آزاد و برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی شده است، همچنین ۵۳ هزار بسته معیشتی و ۲ هزار بسته تحصیلی مهر بین خانواده‌ای نیازمند توزیع و برای ازدواج ۱۰۰ زوج کمک‌هایی شده است.

 

حجت الاسلام امیری خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر ۱۲۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۵۰ مورد آن در سال جاری بوده است. 

 

کد خبر 1219391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha