امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی است

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی است، گفت: یکی از وظایف مهم امر به معروف و نهی از منکر ایجاد نظم و عدالت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام« یونس مهدوی نیا» در جلسه معارفه دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و رئیس پژوهشکده ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور وحضور جمعی از مسئولان برگزار شد،اظهار داشت: از تاکید و اهمیت ویژه ای که در آیات و روایات در مورد امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است، روشن می شود که امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی است.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: مقام معظم رهبری می فرماید: اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن شود، معلوم خواهد شد که یکی از کارسازترین و شیرین ترین تعامل اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی ادامه داد: واضح است که انسان به عنوان موجودی اجتماعی، نسبت به منکراتی که در جامعه اتفاق بیافتد بی تفاوت نخواهد بود.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا، بیان کرد: با توجه به تاکیدی که در روایات و آیات آمده است، یکی از وظایف مهم امر به معروف و نهی از منکر ایجاد نظم و عدالت اجتماعی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به این معنی است که اداره امور جامعه به خود مردم سپرده شود چون هیچ قدرتی به اندازه قدرت مردم نمی تواند درایجاد نظم و عدالت اجتماعی موثر باشد.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان اظهار کرد: در استان لرستان از ظرفیت های مردمی برای گفتمان سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر استفاده خواهد شد.

کد خبر 1219400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha