برنامه‌های هفته پارالمپیک در کردستان اعلام شد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان، برنامه‌های روز ملی و هفته پارالمپیک برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «طالب محمدی» عصر چهارشنبه(۶مهرماه) در اولین کمیته هماهنگی برنامه‌های هفته ملی پارالمپیک که در آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد، اظهار کرد: پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی‌ها واستعدادیابی دانش‌آموزان از تاریخ 18 تا 24 مهرماه جاری با شعارتحرک، توانمندی و افتخارآفرینی برگزار می‌شود.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: «پارالمپیک وافتخارآفرینی»، «پارالمپیک ومدارس استثنایی»، «پارالمپیک ورسانه»، «پارالمپیک وبهزیستی»، «پارالمپیک و میثاق با شهدا»، « پارالمپیک وخانواده » و «روز ملی پارالمپیک» عناوین روزهای هفته ملی پارالمپیک است.

 

 

وی با برشمردن ورزش بعنوان فعالیتی تفریحی درمانی افزود: پارالمپیک روز ملی توانمندسازی اراده، امیدواری، اعتماد به نفس و گسترش برابری است.

 

 

محمدی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش‌آموزان تصریح کرد: ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است.

 

 

وی یادآور شد: رقابت‌های پارالمپیک در رشته‌های دوومیدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، فوتسال و هولاهوپ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار و نفرات برتر شناسایی و استعدادیابی می‌شوند.

 

 

محمدی با اشاره به تأثیر مثبت این رقابت‌ها در استعدادیابی و کشف توانمندی‌ها گفت: پارالمپیک زمینه‌ساز پرورش جسم و روان، شناسایی توانایی‌ها و شکوفایی استعدادها است.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: پارالمپیک در دوره‌های مختلف تحصیلی با شرکت دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، معلول جسمی – حرکتی، چند معلولیتی و اُتیسم برگزار خواهد شد.

 

 

وی گفت: با ورزش می‌توان از جامعه‌ی پیشرفته و سالم برخوردار شد و آثار و برکات آن را در همه ابعاد جسمی و روانی زندگی فردی و اجتماعی مشاهده کرد.
 

کد خبر 1219418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha