روحانیت با تقوا و به روز می تواند جلوی خطرات تهدید کننده دین را بگیرد

حجت الاسلام ملکی گفت: خطراتی دین را تهدید می کند و تنها کسانی که می توانند جلوی این خطرات را بگیرند، حوزه های علمیه و روحانیت باتقوا و به روز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «حمید ملکی» در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه قزوین که امروز (پنجشنبه ۷ مهر) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در روایت داریم که در فتنه ها به قرآن پناه ببرید کسانی که قرآن درست بخوانند جبهه حق را تشخیص می دهند و جامعه جوان ما از قرآن و معارف دور افتاده اند وگرنه درست تشخیص می دهند.

 

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: خطراتی دین را تهدید می کند و تنها کسانی که می توانند جلوی این خطرات را بگیرند، حوزه های علمیه و روحانیت باتقوا و به روز است، امام فرمودند ۲ عنصر زمان و مکان در تعلیم و تعلم لحاظ کنید و مخاطب شناس و زمان شناس بوده و تولید ادبیات کرده و کاری کنید مخاطب آنها را بپذیرد.  

 

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه در صورتی می توانند امام این جماعت باشند که یک سرو و گردن از این جماعت بلندتر باشند و در واقع به روز بودن، مخاطب شناس و دشمن شناس بودن و به موقع وارد بحث شدن، به موقع فریاد کشیدن و به موقع سکوت کردن بسیار اهمیت دارد.     

 

حجت الاسلام ملکی اعلام کرد: ما تربیت یافته قرآن هستیم و کسی که تربیت یافته قرآن است بر اساس قرآن سخن می گوید و زیباترین واژه ها باید از زبان ما خارج شود و زیباترین عمل را باید داشته باشیم.

 

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: حوزه های علمیه ما بناست دانشگاه، کسبه و همه اقشار را رهبری کند و رهبری آن از نوع اعتباری نیست یعنی به صورت علمی، عملی و بصیرتی، تا دیگران آن تمکین کرده و پشت سر ما نماز بخوانند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شورای مشورتی در استان خاطر نشان کرد: شورای مشورتی استان، فرصت مناسبی برای شهر است و حداقل باید ماهی یک بار جلسه داشته باشد، این شورا یک اتاق فکر است و ظرفیت ها را شناسایی کرده و این اساتید باید دیده شده و حمایت شوند.   

 

حجت الاسلام ملکی اظهار کرد: ظرفیت حوزه علمیه استان قزوین بالاست و باید حوزه علمیه قزوین در جایگاه خود قرار گیرد و از نماینده ولی فقیه در استان تشکر کرده و تقاضا دارم این شورا هر ماه تشکیل شود و از طلاب و اساتید که حرف دارند در این شورا دعوت شود.

 

وی در ادامه گفت: اخلاص اصل اول و اساس کار حوزه علمیه است، ما باید تلاش کنیم و خداوند باید کار ما را درست کند، نکند حوزه های علمیه به سمت مدرک گرایی برود.

 

حجت الاسلام ملکی یادآور شد: از شورای مشورتی استان تشکر کرده و خواهش می کنم پشتیبان برای حوزه ها و مدیر جدید باشند و ان شاالله وحدت، اتحاد، صلح و شوق به تحصیل هرچه بیشتر را شاهد باشیم.

 

کد خبر 1219556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha