جوانان  نیازمند تجارب پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به اینکه ما همچنان مأمور دفاع از اسلام و انقلاب هستیم، گفت: در این راه جوانان به عنوان رویش های انقلاب نیازمند تجارب پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(7مهر)، در همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح اظهار داشت: در شرایطی کشوری که به تازگی از زیرستم  استکبار و استبداد آزاد شده بود، ارتش در حال بازسازی بود و سپاه در حال شکل گرفتن و درون کشور اختلافات در میان سیاسیون فضای کشور را ملتهب کرده بود و توطئه کودتا، آشوب ها و فتنه های داخلی از برخی از استان ها به گوش می رسید، زورگویان عالم نادانی مانند صدام را تحریک کردند تا به ایران حمله نظامی کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دشمنان چون نتوانستند مانع انقلاب شوند و به دنبال آن بودند که اجازه ندهند انقلاب به ثمر بنشیند، عنوان کرد: در ۳۱ شهریور سال ۵۹ حملات وسیع زمینی و هوایی به ایران آغاز شد و امام(ره) در آغاز جنگ با اطمینان قلبی با فرمانده هان سخن گفت و پس ازاین بود که  آنان مصمم شدند تا نابودی رژیم بعثی از کشور دفاع کنند .

 

وی ادامه داد: روحیه ایثار و شهادت از طرف امام راحل به دیگر نیروهای مسلح و همه ملت ایران سرایت پیدا کردو از نوجوانان ۱۲ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله وارد عرصه جهاد شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه ملت ایران به فرمان امام (ره) لبیک گفتند و با روحیه ایثار و شهادت دشمنان را شکست دادند، عنوان کرد: امام(ره) در آن زمان فرمود ما مامور به تکلیف و دفاع از اسلام هستیم و فرمودند تهاجم علیه ایران یعنی مبارزه علیه اسلام و قرآن و مقابله با خداوند متعال و این از بزرگترین محرمات است و جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد و کسانی که در جنگ حضور داشتند از اسلام و قرآن دفاع کردند و بزرگترین واجب الهی را عمل کردند.

 

وی تصریح کرد: فضیلت دفاع از اسلام و قرآن و واجب جهاد برای انسان بسیار با ارزش است و این فضیلت در طول عمر همه کسی نیست و خواص از انسان ها ازاین فضیلت برخوردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه امروز تعدادی از قطار انقلاب پیاده شدند و گفتند که باید منافع و سود را از انقلاب بگیرند، افزود: پاداش خداوند شامل حال آنان نمی شود، وقتی رهبری با راه و روش امام(ره)، رهبری می کند دیگر جایی برای چنین طرح واقدامی  که کار تمام شده و باید از منافع انقلاب بهره برداری کرد، وجود ندارد، پس ما همچنان مامور از دفاع به اسلام هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: منافقین که ۱۷ هزار نفر در ایران راترور کردند همچنان برای عقاید باطل خود ایستاده اند و باید با توان بیشتر در مقابل منافقین ایستاد.

 

نیروهای مسلح ایران اسلامی منسجم در دفاع از اسلام و قرآن هستند

 

وی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح ایران اسلامی همچنان منسجم در دفاع از اسلام و قرآن هستند، گفت: جوانان حزب الهی و جهادی بدون دعوت به میدان آمدند و از حریم اسلام دفاع کردند و در مقابل آشوبگران ایستادند و باید از سرمایه جوانان حزب الهی تقدیر کرد چرا که جوانان رویش های انقلاب بوده و نیازمند تجارب پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه در جریان این اغتشاشات دشمنان قصد ضربه زدن به اسلام داشتند، تأکید کرد: اگر کسانی بخواهند در عمل حاکمیت اسلامی، قرآن، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف را در جامعه کمرنگ کند باید با آنان مبارزه کرد.

 

ایران اسلامی محور مقاومت است

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ایران اسلامی محور مقاومت است، گفت: ما اجازه نخواهیم داد دشمنان ارزش های اسلامی را در جامعه کمرنگ کنند.

 

وی تصریح کرد:  پیشکسوتان جهاد و شهادت در لرستان باید مانند دوران دفاع مقدس در صحنه باشند و اجازه ندهند دشمنان در کشور و استان لرستان موج سواری کنند و به اسلام و قرآن هتاکی کنند.

کد خبر 1219625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha