مجاهدت های آتش نشانان تاریخ نگاری شود

محمدی کیا با اشاره به فعالیت هایی که آتش نشانان و سایر نیروهای امدادی انجام می دهند، گفت: مجاهدت های این قشر نیازمند تاریخ نگاری و ثبت و نشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا« روز پنجشنبه (۷ مهر) مصادف با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور در آیین تجلیل از آتش نشانان شهرداری تیران در ایستگاه مرکزی این واحد، اظهارداشت: حقیقت خدمت و فعالیت آتش نشانان برای حفط مال و دارایی مردم و امدادرسانی برای همه روشن و واضح است.

 

 

فرماندار تیران و کرون افزود: تیم های امدادی آرامش و آسایش خود را فدای خدمت رسانی به مردم و رفع دغدغه ها و نیازهای اجتماعی می کنند و حضور آنان در صحنه های حوادث برای رفع مشکل راهگشا و مایه امید می شود.

 

وی با بیان اینکه برخی از این نیروها در حین خدمت رسانی دچار حادثه می شوند، تصریح کرد: این از جان گذشتگی برای آنان ماندگار و مجاهدت های این قشر نیازمند تاریخ نگاری و ثبت و نشر است.

 

لزوم فرهنگ سازی برای کاهش حوادث

 

 

شهردار تیران در بخشی از این آیین به افزایش 20 درصدی ماموریت های آتش نشانی و خدمات ایمنی این منطقه در یک سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: بی دقتی و کمبود دانش برخی از مواقع حادثه آفرین شده و نیازمند کار فرهنگی و آموزش شهروندان است.

 

وی ادامه داد: آموزش افراد از سنین کودکی تا بزرگسالی برای پیشیگیری از حوادث مثل آتش سوزی میزان وقوع حادثه را کاهش می دهد.

 

به گفته حجتی، کمبود نیروی انسانی و امکانات در راستای احداث ایستگاه های دیگر آتش نشانی از چالش ها این حوزه از مدیریت شهری است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک ایستگاه آتش نشانی تیران هم با کمبود نیروی انسانی روبروست که در مواقع بحرانی باید از سایر بخش ها کمک بگیریم.

 

 

در این آیین از آتش نشانان شهر تجلیل و اولین آتش نشان شهرداری تیران هم خاطرات خود را بیان کرد.

 

کد خبر 1219646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha