کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مانند حوزه نظامی باید به بازدارندگی برسد

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه اگر می خواهید این انقلاب را به دست صاحب اصلی کشور برسانید نیاز به استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی دارد و در بخش نظامی به مرحله بازدارندگی رسیدیم؛ گفت: این بازدارندگی باید در دیگر عرصه ها هم اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(8 مهر) در خطبه اول نمازجمعه با هشدار دادن نسبت به انحراف از مسیر حق؛ گفت: انحراف تدریجی و گاه چنان آهسته است که غیرمحسوس رخ می دهد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه انحراف از نگاه قرآن سه مرحله دارد که اولین آن اعراض از حق و سپس تکذیب و انکار است که گاه انسان را به کفر می کشاند پس فقط بحث انحراف نیست؛ سومین مرحله انحراف را استهزاء و به مسخره گرفتن دین دانست و توضیحاتی در این باره داد.

 

 

 

وی در خطبه دوم فرا رسیدن هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت و آغاز امامت حضرت ولی عصر را تبریک گفت و به هجرت امام راحل از عراق به پاریس و تأثیر آن بر روند پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد.

 

 

امام جمعه کرمان با قدردانی از نیروی انتظامی گفت: در حوادث اخیر مظلومیت در اوج اقتدار این نیرو را دیدید که فتنه گران چه جور به این نیروی خدوم حمله می کنند و ملت نشان داد پشتیبان این نیرو است.

 

 

وی به هفته وقف هم اشاره و بیان کرد: وقف یک حکم مسلم دینی و الهی است و واقف حق دارد اموال خود یا بخشی از آن را در باب وقف نگهداری کند تا بعد از او در مسیری که نیت کرده صرف شود اما در کنار همه زحمات با کمال تأسف، وقف دچار مشکلاتی است و اولین مشکل این است در افکار عمومی توجه لازم به وقف نمی شود در حالیکه همه باید مدافع وقف باشند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تأکید کرد: دستگاه های رسیدگی کننده، بحث وقف را با وسواس و حساسیت و با سرعت دنبال کنند زیرا گاهی حق وقف تضییع می شود و دوم اینکه وقف باید در جایگاه خود قرار بگیرد و به آن توجه شود که بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه را می تواند حل کند.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ ترکیبی مدتها علیه ما آغاز شده و گاهی حملات وسیع این جنگ را می بینید؛ افزود: این جنگ در سه محور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را علیه ما نشان می دهد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: در محور سیاسی، جنگ علیه ما این است که همه همت دشمن بر این است ما را در صحنه سیاست و بین الملل منزوی کند و اجماع عمومی علیه ما بوجود آورد و در صحنه بین الملل جوری ما را منزوی کنند که با هیج کشوری ارتباط نداشته باشیم و برای این هدف، عِده و عُده بکار گرفتند و هزینه ها می کنند.

 

 

وی اظهار کرد: در جنگ اقتصادی علیه ما آمریکا و برخی کشورهای هم پیمان او همه سعی و تلاش شان این است ما را در اقتصاد وابسته نگه دارند و راه آن تحریم است که محاصره را جدی بگیرند و حلقه محاصره را بر ما تنگ کنند.

 

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: وقتی در یک محوری با شکست مواجه می شوند محور دیگر را سعی می کنند تقویت کنند اما در هر سه محور علیه ما می جنگند لذا در حوزه سیاست، افسران سیاسی کشور باید فعال و نخبگان جامعه تحلیل درستی از اوضاع داشته باشند و در بحث اقتصادی سرمایه گذاران و متخصصین و مهندسین، این جنگ را جدی بگیرند.

 

 

وی جنگ فرهنگی را خطرناک ترین جنگ عنوان و بیان کرد: نمونه آن را در روزهای اخیر دیدید که از یک بحث ارزشی و دفاع از حقوق انسان وارد ماجرایی شدند و صحنه ای درست کردند که اغتشاش و آشوب بوجود آورند و آن را به مسئله امنیت کشاندند و شهرها را ناامن کردند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه هنجارشکنان را به صحنه آوردند اما خنثی شد و وقتی دیدند از آشوب ها نتیجه ای به دست نمی آروند محور تحریم را شدید شروع کردند؛ یادآور شد: بعضی ممکن است در آشوب ها فریب خورده باشند که برگردند.

 

 

وی در پایان تأکید کرد: اگر می خواهید این انقلاب را به دست صاحب اصلی کشور برسانید نیاز به استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی دارد و در بخش نظامی به مرحله بازدارندگی رسیدیم و دشمنان می دانند اگر وارد جنگ نظامی با ما شوند خسارت می بینند و هیچ علامتی برای اینکه وارد جنگ مستقیم با ما شوند وجود ندارد گرچه همواره باید مهیا و آماده باشیم زیرا ممکن است آنها حماقت کنند اما این بازدارندگی باید در دیگر عرصه ها هم اتفاق بیفتد.

کد خبر 1219713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha