باید در گفتار صداقت داشته باشیم/ مسئولان به مسئولیت های اجتماعی خود خیانت نکنند 

حجت الاسلام برقرار با بیان اینکه باید در گفتار صداقت داشته باشیم، گفت: کسی که شما را امین قرار داد، امانت را صحیح و سالم به صاحبش برگردانید ولو اینکه صاحبش اهل گناه و نافرمانی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام«قربانعلی برقرار» ظهر امروز (جمعه ٨ مهر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با بیان روایاتی از امام علی(ع) گفت: بندگان خدا من شما را به تقوای الهی سفارش می کنم، به واسطه تقوا از خواب غفلت بیدار شوید و روزهایتان را با تقوا به پایان برسانید و قلبتان را پذیرای تقوای الهی قرار دهید.

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: در ادامه این روایت آمده است؛ درون شما که به گناه آلوده شده را به واسطه تقوا پاک کنید و بیماری های‌تان را به واسطه تقوا درمان کنید و با تقوا به پیشواز مرگ بروید.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در چهارشنبه آینده، شهادت آن حضرت را به پیشگاه آقا امام زمان (عج) تسلیت گفت.

 

حجت الاسلام برقرار ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) در مورد ویژگی های شیعه و پیروان مکتب تشیع روایتی را بیان کرده است که اولین سفارش آن حضرت هم به شیعیان تقوای الهی، اهل پارسایی و پرهیزگاری در دین و سخن راست در زبان جاری کردن است.

 

وی اظهارداشت: اگر ما بتوانیم به همین روایت ها عمل کنیم برای ما بس است، چقدر در زندگی ها دروغ فراوان شده است که نمی دانند راست کدام است.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه باید در گفتار صداقت داشته باشیم، گفت: کسی که شما را امین قرار داد، امانت را صحیح و سالم به صاحبش برگردانید ولو اینکه صاحبش اهل گناه و نافرمانی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نباید به امانت خیانت کرد، خطاب به مسئولان افزود: مسئولیت های اجتماعی هم امانتی است که به شما واگذار شده و مسئولان مراقب باشند تا به این امانت خیانت نکنند.

 

حجت الاسلام برقرار در بخش دیگری گفت: همچنین همسایگان خوبی برای همدیگر باشید و مانع اذیت و آزار همدیگر نشوید به خصوص اکنون که منازل مسکونی آپارتمانی شده مواظب باشند تا مزاحمتی برای همدیگر فراهم نکنند.

 

وی ادامه داد: اگر فردی صداقت در گفتار داشته باشند و امانت را صحیح و سالم به صاحبش برگرداند، مردم می گویند اینها شیعیان هستند.

 

امام جمعه موقت گرگان خطاب به شیعیان گفت: با کارها و رفتار درست زینت و آبروی ما باشید و با رفتار درست و کردار شایسته مردم را به دین خدا دعوت کنید.

 

 

کد خبر 1219716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha