جبهه انقلاب در فضای مجازی ضعیف است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: متاسفانه جبهه انقلاب در فضای مجازی ضعیف است و دائم از دشمن ضربه می‌خورد؛ یکی از عرصه‌های جهاد تبیین، فضای مجازی است؛ دولت باید این میدان را ساماندهی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی امروز (۸ مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز آتش نشان و ایمنی، اظهار کرد: از فرماندار، شهرداران و اعضای شوراهای شهر تقاضا داریم نسبت به تجهیز بیشتر آتش‌نشانی‌ها و تأمین نیروی انسانی، اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند.

 

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به حوادث اخیر در کشور بیان داشت: بار دیگر فتنه و آشوب مورد خواست دشمنان نظام اسلامی ما با هوشیاری مردم خاموش شد، اما همه باید از این حوادث درس عبرت بگیریم؛ اتاق فکر دشمن سعی کرد که فتنه اخیر را با انرژی و سرعت و برافروختن احساسات مردم با جسارت و خشونت گسترش دهد؛ به میدان آوردن زنان و دختران جوان و سوءاستفاده از احساسات آنان و همراه کردن چاشنی بدبینی به نظام، ترفند شیطانی فتنه انگیزان بود.

 

خطیب نماز جمعه دماوند همچنین خاطرنشان کرد: عناصر منافق، تجزیه‌خواه و سلطنت‌طلب، رهبری اغتشاشات اخیر را بر عهده داشتند و آنها به سبک داعش آشوب‌ها را به خشونت کشاندند؛ شکستن قداست و حرمت قرآن، مسجد و امامزاده و پرچم امام حسین (ع) و اهانت به پرچم ایران و تصاویر امام و رهبری و حاج قاسم سلیمانی از جنایات نابخشودنی فتنه‌گران بود.

 

وی در ادامه گفت: حمله به افراد عادی و رهگذر و ضرب و جرح و قتل آنها و حمله به نیروهای امنیتی و انتظامی و اموال عمومی و تجهیزات امدادی از جرم‌های بزرگ آشوبگران بود.

 

حجت السلام فتاح دماوندی تصریح کرد: خسارات هزاران میلیاردی به اموال عمومی و خصوصی و خسارت به اقتصاد کشور و مردم به خاطر ایجاد محدودیت‌های خاص هزینه‌هایی است که عاملان ایجاد اغتشاش باید بپردازند؛ دستگاه قضایی کشور باید بدون ملاحظه، سران داخلی و خارجی فتنه اخیر را شناسایی و آنان را به سزای اعمالشان برساند؛ تاثیر مطالب دروغ و پر از شبه ماهواره‌های دشمن و رهاشدگی فضای مجازی، اغتشاش اطلاعاتی گسترده ایجاد کرد که باعث اغتشاش فیزیکی دوچندان شد؛ نظام اسلامی در جریان فتنه سال‌های ۸۸ و ۹۸ از فضای مجازی بی در و پیکر ضربه خورد؛ چرا مسئولان فضای مجازی این درد را درمان نکردند؟

 

وی تاکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه همفکری کنند تا چنین فتنه‌هایی دوباره شکل نگیرد؛ در حوادث اخیر دشمن بار دیگر با استفاده از ظرفیت توییتر، تلگرام و اینستاگرام در فضای مجازی کشور آتش افروخت و عقیده و فکر جوانان ما را مسموم کرد؛ برخی از سیاسیون و چهره‌های مشهور از بازیگران سینما و تلویزیون و بازیکنان فوتبال و خوانندگان و امثال آنها آتش بیار معرکه فتنه شدند که قطعاً باید تعقیب و مجازات شوند.

 

امام جمعه دماوند اشاره داشت: خداوند متعال می‌فرماید خود را برابر دشمن به قوی‌ترین سلاح‌ها مجهز کنید، اما متاسفانه جبهه انقلاب در فضای مجازی ضعیف است و دائم از دشمن ضربه می‌خورد؛ یکی از عرصه‌های جهاد تبیین، فضای مجازی است؛ دولت باید این میدان را ساماندهی کند، چراکه ما آرایش دفاعی خوبی در این زمینه نداریم، چه برسد به حمله.

 

حجت الاسلام فتاح دماوندی همچنین اظهار داشت: قطعاً اگر فتنه اخیر را ریشه‌یابی کنیم به ضعف عملکرد نظام در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی پی خواهیم برد؛ ما باید برای کانون‌های اصلی فرهنگ‌ساز و فرهنگ‌پذیر برنامه داشته باشیم؛ نوجوانان دبیرستانی و جوانان دانشگاهی باید در نقطه کانونی جهاد فوری و قطعی تبیین و روشنگری قرار گیرند؛ باید دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها را دریابیم.

 

وی ادامه داد: حمایت از سینماگران، نویسندگان، شاعران، کارگردانان و بازیگران فیلم و تئاتر انقلابی و ارزشی و اسلامی سبب تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خواهد شد؛ باید از همه ابزارهای هنری برای توسعه و تعمیق فرهنگ انقلابی  اسلامی ایرانی استفاده و فعالان این عرصه را تقویت کنیم؛ در جریان فتنه اخیر برخی از نوجوانان نادانسته و بدون آگاهی وارد میدان آشوب و اغتشاش شدند که باید حساب آنها را از سران فتنه و رهبران آشوب جدا کرد.

 

خطیب نماز جمعه دماوند همچنین تاکید کرد: آن کسانی که در خارج از کشور راحت نشستند و جوانان ایرانی را به اغتشاش دعوت می‌کنند و آنها را گرفتار پرونده‌های قضایی می‌نمایند باید مورد تعقیب و پیگرد قرار گیرند؛ باید از حوادث عبرت بگیریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم؛ همه ما برای حفظ نظام اسلامی و حفظ مردم، مسئولیم و باید بیدار باشیم.

 

 

 

کد خبر 1219752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha