برخورد سخت قضایی در انتظار افراد تأثیرگذار و مخرب در ناآرامی های اخیر است

شعبانی گفت: اجازه نخواهیم داد دشمنان خارج نشین و فریب خوردگان داخلی امنیت مردم را خدشه دار کنند و در این حوزه با مسببان و مخلان نظم و امنیت عمومی هیچ مماشاتی نخواهیم کرد و برخورد سخت قضایی در انتظار افراد تأثیرگذار و مخرب در ناآرامی های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «علی شعبانی» در دیدار با مردم خرمدشت در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بیان کرد: بخشی از مسائل و مشکلات مردم به صورت منازعات حقوقی و کیفری است که با تشکیل پرونده در شعب قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد و بخشی دیگر مربوط به مشکلات عمومی بوده که ناشی از کم کاری و کوتاهی در اقدامات سایر دستگاه ها و نهادها است و دستگاه قضایی نسبت به این مسائل هم در راستای احیاء حقوق عامه ورود می کند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: به منظور تحقق عدالت فقط نباید منتظر اقدامات دستگاه قضایی بود، بلکه مردم باید مطالبه گر عدالت در تمامی حوزه ها باشند، اما مطالبه گری ها باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد و همچنین نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرم و اختلافات بسیار موثر است و قطع یقین اگر مردم در راستای تحقق اصل پیشگیری وارد میدان عمل شوند شاهد این حجم از پرونده های قضایی نخواهیم بود.

 

وی عنوان کرد: تشکیل بسیاری از پرونده های قضایی به این خاطر است که مردم با حقوق خود آشنا نبوده و در معاملات و مراودات اجتماعی خود دقت لازم را ندارند و یا اینکه به حقوق دیگران احترام نمی گذارند.

 

شعبانی تصریح کرد: قاضی عالم به غیب نیست و بر اساس قانون، ادله و مستندات رسیدگی می کند و گاهی  در رسیدگی قضایی هم عدالت محقق نمی شود، زیرا کسی که به واقع محق است برای اثبات حقانیت خود ادله ای در دست ندارد و به همین خاطر مردم در مراودات اجتماعی باید به درستی، آگاهی و با مشورت با دیگران اقدام کنند و بدون شک هرچقدر پرونده های قضایی کاهش یابد، قضات در آرامش بیش تر می توانند به پرونده های مهمه رسیدگی کنند.

 

وی تأکید کرد: در اغتشاشات اخیرعده قلیلی هنجارشکن و قانون شکن با اقدامات مجرمانه و خرابکارانه خود درصدد از بین بردن امنیت جامعه، تخریب و آتش زدن اموال خصوصی و عمومی و مجروح کردن مأموران نیروی های نظامی و امنیتی بودند که متأسفانه قاطبه افراد دستگیر شده و به فریب خوردن و تحت تاثیر هیجانات قرار گرفتن خود اظهار داشتند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: امنیت در تمامی حوزه ها خط قرمز نظام، دستگاه قضایی و سایر دستگاه های متولی است و اجازه نخواهیم داد دشمنان خارج نشین و فریب خوردگان داخلی امنیت مردم را خدشه دار کنند و بدون شک در این حوزه با مسببان و مخلان نظم و امنیت عمومی هیچ مماشاتی نخواهیم کرد و برخورد سخت قضایی در انتظار افراد تأثیرگذار و مخرب در ناآرامی های اخیر است.

 

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس 230 هزار شهید برای عزت، آزادی، پایداری و دوام انقلاب و نظام تقدیم شده است و اجازه نخواهیم داد عده ای فریب خورده خون این شهیدان والامقام را نادیده بگیرند و امنیت کشور را خدشه دار کنند.

 

«حسین رجبی» افزود: متأسفانه بسیاری از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر تحت تاثیر فضای مجازی و اقدامات سلبریتی ها قرار گرفته و بدون هیچ هدف مشخص به خیابان ها آمدند تا با اقدامات خود اذهان جامعه را جریحه دار کنند.

 

وی اعلام کرد: به نسبت رفتار نیروهای نظامی در بسیاری از کشورهای دنیا، مبنای کار مأموران نظامی و انتظامی کشور مدارا و رافت اسلامی است، اما اگر عده ای بخواهند از این فضا سوء استفاده کنند، قطع یقین کوتاه نخواهیم آمد و احکام اشد قضایی در انتظار مخلان امنیت است.

 

دادستان قزوین گفت: امروزه دستگاه قضایی مطالبه گر جدی حقوق عامه است و هر کجا حقوق عمومی جامعه نقض شود، دستگاه قضایی خود را مکلف به ورود و پیگیری می داند و تاکنون موارد متعددی از حقوق جامعه با ورود به موقع دستگاه قضایی حفظ و احیاء شده است.

 

گفتنی است در این دیدار مردم خرمدشت مسائل حقوقی و قضایی خود را با مسئولان قضایی استان مطرح کرده و مقرر شد درخواست های مردم در کارگروهی ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

 

کد خبر 1219797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha