طرح جهش تولید در ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم ایلام اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: امسال طرح جهش تولید در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان اجرا می‌شود.

«آذرنوش عموزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: استان ایلام دارای ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان بیش از ۱۸۰ هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.

 

وی گفت: در سال های گذشته اراضی دیم استان به دلیل خشکسالی دچار خسارت های فراوان شده اند که ناچار به تغییر الگوی کشت و اجرایی شدن طرح های به منظور تقویت اراضی دیم در استان هستیم.

 

عموزاده تصریح کرد: برای افزایش بهره وری از منابع آب، خاک و نهاده های کشاورزی، طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ایلام با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام راحل از سال گذشته شروع شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: خوشبختانه در سال زراعی گذشته به رغم نوپا بودن و کمبود امکانات این طرح، در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی و به اهداف رضایت بخشی دست یافته است.

 

عموزاده بیان کرد: امسال با حمایت بیشتر کشاورزان، افزایش ادوات مکانیزه و کارشناسان مجرب این طرح ادامه خواهد داشت و طرح جهش در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرای می شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: کشاورزی قراردادی یکی دیگر برنامه های این سازمان برای کشاورزان استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور مدیریت ریسک اقتصادی بخش کشاورزی، توسعه موازن و دسترسی کشاورزان به فرصت های ناشی از تجاری شدن، کاهش اثرات عوامل چالش زا و خسارت زای طبیعی و غیر طبیعی بخش کشاورزی اجرایی می شود.

کد خبر 1219825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha