قرارگاه مسجد محور در روستای نامنیک تشکیل شد

وزيري گفت: قرارگاه مسجد محور با حضور ارکان مسجد با هدف تعامل و وحدت رويه برنامه هاي فرهنگي در روستاي نامنيک شهرستان ميامي تشکیل شد.

«مجید وزیری» در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان؛ با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی در بین ارکان مساجد، گفت: هر برنامه ای در مساجد باید با مشورت امام جماعت و دیگر ارکان فعال در مساجد برگزار شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شقایق نامنیک با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری ارکان مسجد بیان کرد: بود هماهنگی و مشورت بستر ایجاد مشکلات در برنامه های مسجد محور است.

 

وی با بیان اینکه ائمه جماعت،هیئت امنا، پاگاه های مقاومت بسیج، کانون های فرهنگی هنری، هیئت های مذهبی، خدام و موسسات قرآنی ارکان مسجد را تشکیل می دهند، افزود: هماهنگی و همفکری بین ارکان مسجد بستر تقویت برنامه های مسجد محور است.

 

وزیری تصریح کرد: به منظور شکوفایی مساجد و احیای کارکرد های مسجد محور لازم است بین ارکان مسجد هماهنگی وهمفکری ایجاد و تقویت شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شقایق نامنیک با بیان اینکه راه اندازی قرارگاه مسجد محور به منظور وحدت رویه و جلوگیری از موازی کاری ها در برنامه های فرهنگی در مساجد بسیار تاثیر گذار خواهد بوداضافه کرد: این قرارگاه همزمان با هفته دفاع مقدس در روستای نامنیک فعالیت خود را اغاز کرد تا با تعامل و همکاری ارکان مسجد انسجام بیشتری در فعالیت های فرهنگی مسجد ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه اولین برنامه قرارگاه مسجد محور در هفته دفاع مقدس تجلیل از خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران بوده است،گفت: این مراسم با حضور دهیار،اعضاء شورای روستا،فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج برادران و خواهران و مدیر کانون فرهنگی هنری شقایق روستای نامینک برگزار شد.

 

وزیری با تأکمید براینکه از توصیه های دین مبین اسلام وحدت و همدلی است ادامه داد: بیشترین مفاهیم تکرار شده در توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، توصیه به وحدت در جامعه است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شقایق نامنیک با بیان اینکه اگر با دیگر ارکان همراه و همفکر نباشیم به جایی نمی رسیم، اظهار کرد: تعاون و همفکری و پرهیز از تفرقه در کارها در برنامه های مسجد محور باید مورد توجه قرار گیرد.

 

اعضای کانون فرهنگی هنری شقایق به قله ۲۵۰۰متری «خواجه قنبر» صعود کردند

وی درادامه با اشاره به صعود اعضای کانون فرهنگی هنری شقایق به قله ۲۵۳۰ متری خواجه قنبر اظهار کرد: این صعود به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به نام  ویاد شهدای روستای نام نیک برگزار شد.

 

وزیری افزود: این برنامه با حضور بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج روستا و اعضاء کانون فرهنگی هنری شقایق روستا برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شقایق نامنیک با بیان اینکه این برنامه در راستای جشنواره روستایی «به توان مردم» برگزار شده است، افزود: شرکت کنندگان این برنامه با در دست داشتن پرچم ایران اسلامی ضمن محکومیت اغتششات اخیر تجدید عهدی و پیمانی با آرامان های انقلاب اسلامی داشتند.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره روستایی «به توان مردم» توسط کانون فرهنگی هنری شقایق نام نیک ،بیان کرد: این جشنواره با محوریت بازی های بومی محلی و با هدف افزایش نشاط اجتماعی در روستای نام نیک بخش کالپوش شهرستان میامی برگزار شد.

 

وزیری افزود: در این جشنواره بازی های بومی محلی روستا و منطقه کالپوش توسط اهالی روستا و عضو کانون فرهنگی هنری شقایق به اجرا در آمد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شقایق نامنیک با بیان اینکه جشنواره غذای محلی نیز یکی از برنامه های این مراسم بوده است،گفت: در این برنامه تعدادی از بانوان روستا با پخت غذاهای محلی روستا در این جشنواره شرکت کرده بودند که در پایان به نفرات برتر هدایایی اهدا شد.

 

وزیری افزود: رونق بخشی به فعالیت های بومی و محلی در سطح شهرها و روستاها می تواند زمینه‌ساز افزایش نظار اجتماعی در جامعه باشد که در روستای نام نیک کانون فرهنگی هنری شقایق با همکاری پایگاه مقاومت بسیج روستا و همچنین ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نوآوران کویر نشین اقدام به برگزاری این جشنواره داشته اند.

 

کد خبر 1219901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha