وقف «از مردم، برای مردم» است

حجت الاسلام ستوده گفت: وقف بزرگترین فرصت برای مدیریت مالی اموال و دارایی ها «از مردم، برای مردم» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «مهدی ستوده» امروز (9 مهرماه) در آئین افتتاح نمایشگاه «دستاوردهای نهاد فاخر وقف» در نگارخانه خطایی مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: اوقاف یعنی اجرای امینانه نیت واقفین بزرگوار است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: نیت خیر واقفان بیشتر شامل کودکان بی سرپرست، ازدواج، سالمندان، وقایع غیرمترقبه، آزادسازی زندانیان، حوزه سلامت، سید الشهدا (ع)، ساخت مساجد، بیماران صعب العلاج، احسانات، کمک به فقرا، قرائت قرآن کریم و مسائل فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: وقف بزرگترین فرصت برای مدیریت مالی اموال و دارایی ها «از مردم، برای مردم» است.

 

حجت الاسلام ستوده خاطر نشان کرد: در بحث سالمندان نیز در کنار بهزیستی تلاش می کنیم تا از این قشر فرهیخته حمایت کنیم و تاکنون نیت واقفان در خصوص سالمندان اجرا شده و سالمندان از حمایت های واقفان بهره مند شده اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: حمایت از کودکان بی سرپرست و حل مشکلات یتیمان از دیگر اولویت های اوقاف است که با همکاری و همدلی واقفان صورت می گیرد.

 

در ادامه این مراسم، «رضوان باقلاچی» با اشاره به اینکه رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس با وقف جان خود در راه پایداری میهن اسلامی گام برداشتند، اظهار داشت: در این روزهای عزیز گرامیداشت دفاع مقدس باید شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را فراموش نکنیم و همواره یاد آنها را در دل ها زنده نگه داریم.

 

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تاکید کرد: تقارن مراسم نمایشگاه وقف و روز جهانی سالمندان و تلفیق این برنامه های فرهنگی می تواند دستاوردهای خوبی را برای جامعه داشته باشد.

کد خبر 1219930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha