اعضای بدن جوان مرگ مغزی پاسارگادی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

بمانا گفت: سه بیمار منتظر در لیست پیوند، با اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی به زندگی سلام مجدد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، قهرمان بمانا امروز (۹ مهر) به خبرنگاران گفت: آقایی ۲۹ ساله اهل شهرستان پاسارگاد، در تاريخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ به علت تشنج و ضربه به سر به بیمارستان «پیمانیه» جهرم مراجعه و بستری می شود. 

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه با وجود مراقبت های ویژه ای که برای این بیمار صورت می گیرد وی در تاریخ ۳ مهرماه دچار مرگ مغزی می شود، افزود: با رضايت خانواده آن مرحوم، پس از انجام مراقبت های ویژه در آی سی یو، عمل برداشت عضو این بیمار در تاریخ پنجم مهرماه، در اتاق عمل بيمارستان «پيمانيه» جهرم، توسط جراح اعزامی از شيراز و تيم اتاق عمل پيمانيه انجام گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه اعضای پیوندی در این اقدام خداپسندانه به سه بیمار اهدا شد، خاطرنشان کرد: كبد آن مرحوم به آقايی ۳۲ ساله از  آذربایجان غربی، يک كليه وی به آقايی ۳۱ ساله از خوزستان و كليه ديگر آن مرحوم به آقایی ۳۱  ساله از  کرمان در بيمارستان پيوند اعضاء شيراز پیوند داده شد.

 

بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم و طلب غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم، از حرکت زیبا و انسان دوستانه این خانواده قدردانی کرد.
 

کد خبر 1219958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha