تلاش برای برگزاری بزرگداشت حافظ شیرازی در سطح فرا استانی و فرا ملی

خوش ‌اقبال گفت: با هماهنگی ‌های انجام شده برای برگزاری دهه بزرگداشت حافظ شیرازی مانند دهه سعدی در استان ها و کشورهای دیگری علاوه بر فارس اقدام می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، غلامرضا خوش ‌اقبال، امروز شنبه (7 مهر) با اشاره به برگزاری رویدادهای بزرگ در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: هفته بزرگداشت سعدی و هفته بزرگداشت حافظ شیرازی مهمترین رویدادهای رویدادهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: بزرگداشت سعدی شیرازی امسال با دهه پایانی ماه مبارک رمضان همزمان بود و همزمان با برگزاری بزرگداشت سعدی در شیراز با سازماندهی یکپارچه کشوری و جهانی از شیراز در دیگر استان‌ ها و برخی از کشورهای دیگر نیز این رویداد بزرگ فرهنگی را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: با هماهنگی ‌های انجام شده برای برگزاری دهه بزرگداشت حافظ شیرازی هم اقدام می کنیم و برای نخستین بار در 6 ماه گذشته شناسایی، ساماندهی و کمک به افزایش توانمندی ‌های انجمن ‌های ادبی را به انجام رساندیم.

خوش اقبال با تاکید بر اهمیت جایزه کتاب سال استان فارس بیان کرد: جایزه کتاب سال استان فارس در نیمه دوم سال برگزار می شود و از 116 انجمن ادبی پویای استان، 19 انجمن در شیراز هستند و این انجمن‌ها از فروردین تا شهریور امسال، بیش از 140 رویداد را در قالب شب شعر، پسین شعر و رونمایی کتاب برگزار کرد ه‌اند.

وی ادامه داد: یک مجوز چاپ دیجیتال در شیراز و پنج مجوز دیگر برای شهرستان ‌ها صادر شده و از شروع امسال تاکنون جوز 731 کتاب از 786 کتاب ثبت شده، صادر شده است و مجوز فعالیت برای هشت موسسه فرهنگی تک ‌منظوره و یک موسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره در استان فارس هم صادر شده است.

خوش اقبال گفت: چهار مجوز کانون ‌های آگهی و تبلیغات و 6 چاپخانه در 6 ماه گذشته در استان صادر شده و  346 رسانه پویا در استان فارس داریم که 142 رسانه برخط، 63 رسانه الکترونیک غیربرخط، 12 روزنامه، 25 هفته ‌نامه، 26 ماهنامه، 67 فصل نامه و ... هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1219964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha