مدرسه سازی تا تامین لوازم تحریر/ جوانانی که دغدغه شان تحصیل دانش ‌آموزان کشور است

هدفشان برای امسال، تامین سه هزار بسته لوازم تحریر برای دانش آموزان محروم چند استان کشور است که فعالیت شان را چند ماه پیش از بازگشایی مدارس آغاز و با تامین هزینه یک میلیارد تومانی خرید لوازم تحریر، این تعداد بسته را تهیه و به دست دانش آموزان رساندند.

خبرگزاری شبستان از استان فارس، مهدی رحمانیان:

 

همیشه کارهای بزرگ قرار نیست توسط آدم های بزرگ انجام شود؛ خیلی وقت ها کوچکترها هم کارهای بزرگی انجام می دهند اما سر و صدایش بلند نمی شود؛ قرار نیست سلبریتی باشی که بتوانی کارهای بزرگی انجام بدهی همین که اراده خدمت به مردم داشته باشی و هدفت رضای خدا باشد کافیست و خداوند هم خودش می داند که در کدام بزنگاه زندگی دستت را بگیرد.

 

البته از قدیم گفته اند بزرگی به سن و سال نیست بلکه به عقل و شعور است؛ اگر به اطرافمان خوب نگاه کنیم این آدم ها را زیاد می بینیم که سن و سالی از آنها گذشته اما واقعاً بزرگ نیستند؛ تازه بزرگی به مهم بودن هم نیست؛ عقلت به اندازه یک کودک خرسال که باشد فرقی ندارد چه کسی هستی؛ فوتبالیست یا بازیگر معروف سینما و یا حتی یک سلبریتی با میلیون ها دنبال کننده در فضای مجازی.

 

از نوجوانی قدم در کار نیک و کمک به محرومان گذاشتند؛ به عضویت هلال احمر در آمده و در سازمان جوانان و بعد از آن به عنوان امدادگر پا به عرصه خدمت رسانی به محرومان و آسیب دیدگان سوانح گذاشتند؛ وقتی احساس کردند ظرفیت شان بیشتر از آن است که دیگران حتی به آن هم فکر نمی کنند تصمیم گرفتند مستقل شوند و با راه اندازی یک انجمن خیریه به کمک دانش آموزان محروم بیایند.

 

از برادران الطافی سخن می گویم؛ آنها که اکنون صاحب فرزند هم هستند اما سختی روزگار نتوانسته مانعی برایشان شود تا از کارهای خیر و نیکوکارانه فاصله بگیرند؛ هر لحظه در گوشه ای از کشور و در روستاهایی که حتی کمتر کسی اسمی از آن شنیده آنها را می بینی که قرار است مشکلی از مشکلات دانش آموزان محروم به دست شان گشوده شود.

 

از کارهای آنها در انجمن خیریه «موج مهربانی» که با هدف ایجاد عدالت اجتماعی و حمایت از دانش آموزان مستعد مناطق محروم کشور راه اندازی شده تامین لوازم تحصیلی دانش آموزان کم بضاعت است که امسال هم از این کار غافل نشده و تازه کارستان شان را به اتمام رسانده اند.

تامین ۳ هزار بسته لوازم تحریر

هدفشان برای امسال، تامین سه هزار بسته لوازم تحریر برای دانش آموزان محروم چند استان کشور است که فعالیت شان را از یکی دو ماه پیش از بازگشایی مدارس آغاز کرده و با اجرای پویش و همت و حمایت خیران و نیکوکاران توانستند با تامین هزینه یک میلیارد تومانی خرید لوازم تحریر، این تعداد بسته نوشت افزار را تهیه و به دست دانش آموزان برسانند.

 

لوازم تحریرها که به دستشان می رسد تازه نوبت بسته بندی آنهاست؛ کار بسته بندی هم توسط جوان ها انجام می شود؛ حدود ۲۰ نفری دختر و پسر جوان مشغول بسته بندی لوازم التحریرها هستند و تلاش دارند هر چه سریع تر بسته ها را آماده کرده تا به موقع و قبل از بازگشایی مدارس، آنها را به دست دانش آموزان برسانند.

 

مدیر عامل بنیاد خیریه «موج مهربانی» می گوید: در راستای عدالت اجتماعی و حمایت از دانش آموزان مستعد مناطق محروم کشور، امسال هم همچون سال های گذشته تهیه و توزیع سه هزار بسته لوازم تحریر توسط موسسه مردم‌نهاد موج مهربانی جهرم انجام شد.

 

مهرداد الطافی به روند تهیه و بسته‌بندی لوازم تحریر اهدایی به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور اشاره می کند که با مشارکت خیرین تهیه و تامین شده و قرار است میان دانش آموزان محروم چند استان کشور توزیع شود؛ به گفته او، در رزمایش امسال، تعداد سه هزار بسته لوازم تحریر به ارزش جمعی یک میلیارد تومان توسط خیرین این موسسه بین دانش آموزان نیازمند کشور توزیع می‌شود.

 

انجمن خیریه «موج مهربانی» که به عنوان «سفیر مدرسه سازی و مدرسه یاری کشور» معرفی شده، علاوه بر تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان محروم اما مستعد در شهرستان جهرم که آنها را بورسیه تحصیلی کرده، خدماتی را نیز به دیگر دانش آموزان در مناطق محروم کشور عرضه کرده است.

 

از جمله این اقدامات که توسط انجمن خیریه مستقر در جهرم انجام می شود، تهیه لوازم آموزشی برای دانش آموزان محروم است که این برنامه ۱۰ سالی شود توسط جوانان خیریه «موج مهربانی» در حال انجام بوده و امسال نیز ۲ استان دیگر به مجموع فعالیت هاشان افزوده شده است.

 

ارسال بسته ها به ۴ استان کشور

الطافی می گوید: امسال بسته‌های نوشت‌افزار نیز به جز دانش آموزان محروم استان های فارس، سیستان و بلوچستان، و هرمزگان در استان های کردستان و کهگیلویه و بویر احمد توزیع می شود.

 

این بسته‌های نوشت افزار شامل اقلام مورد نیاز هر دانش آموز است که اقلامی همچون کیف، جامدادی، مداد، مدادرنگی، پاک‌کن، تراش، انواع دفتر، خط‌کش و غیره را در بر می گیرد. الطافی همچنین ارزش هر کیف دارای محتوای لوازم تحریر را ۳۵۰ هزار تومان عنوان می کند که برای تهیه آن افزون بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.

 

اما این پایان کار موج مهربانی ها نیست و امسال علاوه بر تامین سه هزار بسته لوازم تحریر، قرار است از مدرسه ای که به همت خودشان در یکی از مناطق محروم استان کهکیلویه و بویراحمد بنا شده رونمایی و به دانش آموزان هدیه شود.

سفیر مدرسه سازی این بار در یاسوج

قائم مقام بنیاد خیریه «موج مهربانی» با اشاره به تکمیل مدرسه ۹ کلاسه «امام رضا (ع)» توسط خیرین این بنیاد خیریه در استان کهکیلویه و بویر احمد می گوید: این مدرسه خیرساز که کار احداث آن به پایان رسیده به زودی تقدیم دانش آموزان روستای «نجف آباد» می شود.

 

به گفته ریحانه صداقت، تفاهم نامه تکمیل پروژه ۹ کلاسه روستای «نجف آباد» در حوزه شهرستان «بویراحمد» شهر یاسوج با حضور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد، معاونین، مدیر عامل، معاونین بنیاد خیریه «موج مهربانی» و «امیرهادی انصاری» خیر این طرح منعقد شده است.

 

به اذعان وی، این پروژه به متراژ هزار و ۵۶ متر مربع ساختمان آموزشی و به ارزش ۹۲ میلیارد ریال در روستای «نجف آباد» شهر یاسوج واقع شده و در مراحل پایانی ساخت و بهره برداری قرار دارد.

 

صداقت عنوان می کند: این پروژه در نیمه دوم آبان ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد که بیش از ۲۵۰ دانش آموز در ۲ نوبت صبح و عصر از این فضای استاندارد آموزشی بهره مند می شوند.

 

این مدرسه به همت خیر نیک اندیش «امیرهادی انصاری» به نیت و یاد مرحوم «دکتر عبدالمهدی انصاری» تأمین مالی شده و با نظارت اداره کل نوسازی استان و بنیاد خیریه «موج مهربانی» اجرا شده است.

 

بنیاد خیریه «موج مهربانی» به عنوان «سفیر مدرسه سازی و مدرسه یاری در کشور» پنج مدرسه را در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت صد در صد خیری و 2 مدرسه را به صورت مشارکتی به دانش آموزان مناطق محروم این استان تقدیم کرده است.

کد خبر 1220048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha