قم، بیست و یکمین میزبان نمایش ملی و میدانی «فصل شیدایی» می شود

فرمانده لشکر «۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)» قم گفت: قم برای اولین بار، بیست و یکمین میزبان نمایش ملی و میدانی «فصل شیدایی» می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، سردار حسین تناور در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس «امام علی (ع)» دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: جهاد تبیین، جهاد حق و باطل است و باید بتوان با جهاد تبیین، حقایق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به خوبی بیان کرد.

فرمانده لشکر «۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)» قم افزود: جهاد تبیین در واقع مرز‌ها و گلوگاه‌های مهم را مشخص می‌کند؛ رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در فرمایشات خود بارها تاکید کرده اند که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را خودتان روایت کنید وگرنه دشمن آن ‌طور که می‌خواهد برای مردم روایت می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس مردم کشور به درجه‌ای از معرفت دست یافتند که جوانان و حتی نوجوانان ۱۳ ساله نیز به خواست و اراده خودش در جبهه‌های جنگ حضور پیدا می‌کردند و شهادت را والاترین مقام می‌دانستند.

سردار تناور عنوان کرد: امروز مهم ترین هدف دشمنان، تخریب عقاید و باور جوانان انقلاب اسلامی است و در این باره سرمایه گذاری و از همه ظرفیت ها استفاده می کنند.

وی در مورد اجرای نمایش «فصل شیدایی» همگام با ایام دفاع مقدس در قم خاطرنشان کرد: قم برای اولین بار، بیست و یکمین میزبان نمایش ملی و میدانی «فصل شیدایی» می شود؛ این نمایش داستان‌های خلقت انسان، حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، بعثت پیامبر (ص)، زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، واقعه غدیر، مباهله، مدینه، کربلا، سفر حضرت معصومه (س) به قم، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعین حرم و فتنه‌های آخرالزمانی را روایت می کند.

فرمانده لشکر «۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)» قم گفت: لشکر «۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)» مسئولیت پشتیبانی از این نمایش را برعهده دارد و اقداماتی در جهت تامین پارکینگ و زیرساختارهای لازم برای حضور تماشاچیان انجام و از پنج نقطه شهر اتوبوس‌هایی برای انتقال تماشاگران به محل برگزاری نمایش در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: نمایش «فصل شیدایی» با مشارکت کنگره ملی شهدای استان قم از روز سه شنبه 12 مهر آغاز و به مدت ۱۵ شب تا ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۹ تا 20 و 30 دقیقه در در مجموعه «غدیر» واقع در انتهای شهرک قدس اجرا می شود.

سردار تناور عنوان کرد: نمایش «فصل شیدایی» آغازی در راستای اقدامات ماندگار برای جبهه انقلاب است، این نمایش هر شب میزبان هفت هزار نفر از شهروندان قمی می شود و علاقه مندان می توانند از سایت نما تیکت به رزرو صندلی به‌صورت رایگان اقدام کنند.

وی بیان کرد: همچنین نمایشگاهی با 45 غرفه پیرامون مسائل روز از جمله موضوعاتی چون سبک زندگی، مشاوره با استفاده از کارشناسان متخصص، طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، کاهش جمعیت، اشتغال جوانان و سقط‌جنین، کودکان با محوریت دشمن‌شناسی و شهدا، بازی‌های رایانه‌ای، هوش برتر، موتورسواری و اسب‌سواری و ... برپا می شود.

در ادامه نیز علیرضا کوه‌فر، خاطرنشان کرد: نمایش «فصل شیدایی» روایتی زنده از سه فصل انبیا، صدر اسلام و تاریخ معاصر است و در آن از خلقت انسان تا فتنه‌های آخرالزمانی روایت می شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی و تهیه کننده نمایش «فصل شیدایی» تصریح کرد: نمایش بزرگ «فصل شیدایی» با حضور80 نفر هنرور و 130 نفر بازیگر  با جلوه‌های ویژه میدانی برگزار می‌شود و طبق طراحی های شکل گرفته در همه جوانب مخاطب اتفاقات روی صحنه شامل زمینی بزرگ و تجهیزات گسترده رقم می‌خورد.

کوه‌فر عنوان کرد: این نمایش تاکنون در ۲۰ استان و کشورهایی چون عراق اجرا شده و در هر شهر 40 درصد بومی سازی می شود و در قم بخش هایی چون حضرت معصومه(س) و شهدای قم از جمله شهید مهدی زین‌الدین به آن افزوده شده است.

کد خبر 1220285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha