هدف دشمن ایجاد تنش در جامعه است/ فرهنگ عمومی را در جهت ارائه مطالبات و فضای مجازی ارتقا دهیم

سیفی با بیان اینکه دشمن به هیچ‌وجه کاری به مطالبات مردم ندارند بلکه هدف آنها سوءاستفاده و ایجاد تنش در جامعه است گفت: یکی از وظایف اصلی ما در حوزه اطلاع‌رسانی این است که روشنگری کنیم و فرهنگ عمومی را هم دربحث ارائه مطالبات و هم فضای مجازی ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، عبدالرضا سیفی در چهل و ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که با محوریت بررسی اغتشاشات اخیر در جامعه و نحوه اطلاع‌رسانی در شرایط بحران برگزار شده بود، با اشاره به اتفاقات و حوادث اخیر در کشور اظهار کرد: این اتفاقات همه فضای جامعه را متاثر کرده و متاسفانه نه تنها در این موضوع بلکه در رابطه با همه مسائلی که در کشور اتفاق می‌افتد و تبدیل به اغتشاش می‌شود یک هسته اولیه‌ای وجود دارد که قطعا به سرویس‌های بیگانه خارج از کشور متصل است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه این گروه‌ها به هیچ‌وجه کاری به مطالبات مردم ندارند بلکه هدف آنها سوءاستفاده و ایجاد تنش در جامعه است افزود: نکته مهمی که در رابطه با کشور ما وجود دارد این است که تقریبا هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران نیست که نظام استکبار و نظام رسانه‌ای غرب در تلاش باشد آن را تضعیف کند و علت آن هم این است که گفتمان ما با گفتمان غالب نظام لیبرال غرب متفاوت است.

 

وی اضافه کرد: کشورهای دیگر به اندازه ما دشمن ندارند و حرف جدیدی هم نزدند ولی جمهوری اسلامی در کنار تفکر رایج در جهان که نگاه غرب به شرق و نگاه لیبرال و کمونیست بوده، حرف جدیدی را مطرح کرده که ما می‌توانیم بر مبنای نگاه دینی خود که نگاه کاملا جامعی به مسائل و مشکلات بشریت است، یک مدل زندگی موفق را به مردم معرفی کنیم.

 

سیفی ادامه داد: برای غرب که در آن زمان در تلاش بود نگاه فکری کمونیست را کنار بزند، رقیبی پیدا می‌شود که بین دو قطب شرق و غرب نگاهی مبتنی بر آموزه‌های دینی را ترویج می‌دهد و برای سعادت بشر و زندگی دنیا و آخرت آن برنامه دارد. 

 

وی با بیان اینکه این نگاه جدید به طبع، مخالفانی در غرب دارد تصریح کرد: بعد از فروپاشی نگاه کمونیستی، اندیشه غرب تلاش کرد از مدل دینی حکومت، یک بدل غلط را طراحی کند و این مدل، مدل طالبان و داعش با هدف ضربه زدن و به سخره گرفتن نگاه تاثیر دین در حکومت بود ولی خوشبختانه هم بی‌مبنا بودن آن اندیشه و هم تلاش و مجاهدت‌هایی که صورت گرفته، آن دو مدل شکست خورده و نتوانستند به نتیجه برسند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: در واقع ما در خارج از کشور مخالفانی داریم که در تلاش برای ضربه زدن به نظام هستند و در این راستا دشمن از همه ابزارها از جمله رسانه، پول و اسلحه برای این منظور استفاده می‌کند.

 

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در جهان حرف جدیدی زده که این حرف خریدار پیدا کرده از این رو دشمن تلاش می‌کند از فضاهای مختلف اجتماعی سوءاستفاده کند و در این راستا به واسطه هر اعتراض کوچکی تعدادی افراد اقدام به اغتشاش می‌کنند و به قرآن، پرچم، مساجد و مقدسات توهین می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که هسته اولیه اغتشاشات، آموزش دیده و رسما معاند بوده و اصلا به دنبال بحث مطالبات مردم هم نیست و فقط به دنبال این است که ناامنی ایجاد کند و به نظام ضربه بزند.

 

سیفی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ما در حوزه اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی این خط قرمزهاست که بین اعتراض و کسی که تلاش می‌کند به کشور ضربه بزند فاصله ایجاد کنیم گفت: وظیفه داریم تا جایی که می‌توانیم روشنگری کنیم و فرهنگ عمومی را هم در بحث ارائه مطالبات و هم فضای مجازی ارتقا دهیم. 

 

وی خاطر نشان کرد: علی‌رغم تحریم‌هایی که بر علیه جمهوری اسلامی ایجاد شده اما ایران مراودات سیاسی و اقتصادی خود را با دیگر کشورها انجام می‌دهد و در حال حاضر نیز کشور به سمت رشد رفته و شاخص‌های اقتصادی و هم بحث تورم رو به بهبود بوده و این برای دشمن سخت است لذا قطعا تلاش می‌کند که به کشور ضربه بزند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به مانور اقتدار نظام اسلامی در سراسر کشور از جمله استان خوزستان و اجتماع عظیم «امت رسول‌الله» که پاسخ کوبنده‌ای به استکبار جهانی و عوامل خودفروخته آن زدند یاد آور شد: مردم نشان دادند صف اعتراض و بیان مطالبات بحق آنان از اعتشاشگران و ضدانقلاب جداست و هیچ‌گاه از ناامنی حمایت نخواهند کرد.

 

ناصر چنانی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان در 6 ماهه اول سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری هشت جلسه شورای اطلاع‌رسانی با 12 دستور جلسه تشکیل شده که 75 مصوبه داشته و همچنین 6 نشست خبری در قالب اتاق خبر این شورا با اصحاب رسانه برگزار شده است.

 

معاون امور اداری و نیروی انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جانشین دبیر شورای اطلاع‌رسانی خوزستان با بیان دستور جلسه این شورا ابراز کرد: گذشته از مسائلی که در کشور پیش آمد شامل تخریب اموال عمومی، اهانت به مقدسات و قرآن، به شهادت رساندن نیروهای تامین کننده امنیت کشور که محکوم است، تبعات ملی و بین‌المللی اغتشاشات برای کشور هزینه‌بر و سنگین بوده که امیدواریم با مدیریت و درایت حاکم در کشورهر چه زودتر شاهد پایان این جریان در کشور باشیم. 

 

در این نشست سیروس داووی نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد استان، سجاد بهمئی رئیس سازمان بسیج رسانه استان، حکیم عبدالهی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، علی رضایی نماینده قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه استان و ... به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با مسائل اخیر کشور پرداختند و بر ضرورت مقابله با عملیات روانی دشمن از طریق توسعه آموزش همگانی و بهره‌گیری از جهاد تبیین تاکید کردند.

 

همچنین مصوب شد کمیته‌ای در حوزه فرهنگی و فضای مجازی با موضوع اغتشاشات برگزار و دوره آموزشی برای رسانه‌ها با هدف معرفی نسل جدید و مطالبات آنها و چگونگی ارتباط گرفتن با این نسل و ارائه راهکارها اجرا شود.

 

کد خبر 1220379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha