بیش از ۲۱ هزار نفر در قزوین خون اهدا کردند

طالبیان گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۲۱ نفر در قزوین خون اهدا کردند.

«عباس طالبیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: در 6 ماهه سال جاری 28 هزار و 510 نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه داشتند که میزان مراجعات مردمی برای اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 و 44 صدم درصد رشد داشته است.

 

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: از مجموع مراجعه کنندگان، 21 هزار و 21 نفر موفق به اهدای خون شدند که در این میان 11 هزار و 847 نفر از افرادی که خون اهدا کردند، اهداکننده مستمر خون بوده اند که رشد پنج درصدی را در تعداد افراد اهداکننده خون در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

 

وی عنوان کرد: در میان اهداکنندگان خون، خوشبختانه مشارکت خوب بانوان را داریم که در نیمه نخست سال جاری یک هزار و 472 نفر از اهدا کنندگان خون در استان را بانوان تشکیل می دادند که این عدد در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 312 نفر بوده است که افزایش حضور بانوان برای اهدای خون را داریم.

 

طالبیان اعلام کرد: با توجه به میزان مراجعات مردمی و اهدای خون افراد، در ارسال تمامی فرآورده های خونی رشد 11 و هفت دهم درصدی را در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: نیاز به خون و فرآورده های خونی برای نجات جان بیماران امری لازم،  ضروری و مستمر بوده که امیدواریم شاهد مشارکت روزافزون مردم خیر و نیکوکار استان را در این اقدام خداپسندانه باشیم.

کد خبر 1220666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha