سواد رسانه تنها ابزار غلبه در جنگ شناختی است

ستوده با بیان اینکه ۱۰ شبکه ماهوارهای کودکانه توسط دشمنان انقلاب به زبان فارسی فعال است گفت: ابزار غلبه بر رسانه مدرن فقط سواد رسانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،« سجاد ستوده» امروز(سه‌شنبه، ۱۲ مهر) در نشست "جهاد تبیین در جنگ روایت ها " که با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در رشت برگزار شد اظهار کرد: اغتشاشات اخیر کاملا رسانه‌ای بوده و شبکه‌های اجتماعی نقش عمده‌ای در وقوع آن داشتند.

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در حوادث اخیر، ایران تیتر و خبر نخست رسانه‌های بین المللی بود گفت: برخی از رسانه‌های بیگانه بیش از ۸۰۰ مقاله در این زمینه تولید کرده و انتشار داده‌اند.‌

 

وی اذعان کرد: اتفاقات داخل کشور کمتر از اغتشاش و فتنه سال ۹۸و ۹۶ بود اما گستره و بازنمایی رسانه‌ای بیشتری داشته است.‌

 

ستوده افزود: اتفاق اخیر از یک زاویه کم کاری داخلی بود و از بعد دیگر هدف های دشمنان بود که با آن مواجه بودیم.‌

 

وی با بیان اینکه از سال ۲ هزار بشر وارد یک دوره جدید حیات اجتماعی شده است اذعان کرد: در دوران کرونا ویروس محیط ارتباطات در فضای مجازی گسترده تر شده است.‌

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان گرایش جوانان به فضای مجازی و همه گیر شدن این فضا در قشرهای مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نسل جدید با وجود شبکه‌های فراوان و گسترده کاملا غرب گرا است و همین موجب شده تا سبک زندگی ایران اسلامی رفته رفته دستخوش تغییرات قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی به پخش برنامه‌های کودکانه برای نسل کودک و نونهال ایران اسلامی می‌پردازند.

 

ستوده با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ شناختی قرار داریم که ابزار آن رسانه است تصریح کرد: ابزار غلبه بر رسانه مدرن فقط سواد رسانه است.

 

وی با تاکید بر اینکه ارتقا سواد رسانه‌ای در جامعه مورد توجه قرار گیرد گفت: متاسفانه مردم بدون تحقیق هر خبر منتشر شده را می‌پذیرند و این مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد که ناشی از عدم برخورداری از سواد رسانه‌ای است.

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه در اتفاقات اخیر رسانه های داخلی متاسفانه سکوت کرده اند افزود : در اغتشاشات اخیر رسانه‌های انقلابی دچارمارپیچ سکوت شدند.‌

 

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر حجاب بهانه است خاطرنشان کرد: ملت ایران ۳۰۰ هزار شهید در راه حفاطت و حراست از انقلاب و وطن به نظام اهدا کرده است.‌

 

کد خبر 1220711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha