برگزاری همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود استان مازندران  در نوشهر

رستمی از برگزاری همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود استان مازندران در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر خبر داد و گفت: این دوره با حضور طلاب دو مقطع سطح ۲ و سیکل در حال برگزاری است.

مهری رستمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران به آغاز فعالیت حوزه های علمیه در بخش خواهران اشاره و اظهار کرد: تلاش می شود در قالب برنامه های فرهنگی آثار و برکات تحصیل در حوزه و فراگیری علوم دینی برای طلاب جدیدالورود تبیین شود.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران از برگزاری همایش طلیعه حضور در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر خبر داد و بیان کرد: همایش طلیعه حضور هر ساله به منظور ایجاد و تقویت انگیزه در طلاب جدید الورود، تبیین اهداف و وظایف و رسالت بانوان طلبه، آشنایی با انتظارات جامعه از آنها و آشنایی با فعالیت های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.


وی افزود: این برنامه به صورت مدرسه ای و منطقه ای برای دو مقطع سطح 2 و سیکل، با حضور مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، طلاب جدیدالورود و مدیر و معاونان مدارس علمیه استان از نهم مهرماه جاری آغاز شده و تا  ۲۲مهرماه سال جاری  ادامه خواهد داشت.

 

وی یاد آورشد: این دوره به صورت اردوئی در قالب دیدار با علما و بزرگان دینی مناطق، حضور در امامزادگان، کوهپیمایی طلاب، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری محافل قرآنی و شهدایی، تریبون آزاد و ... در مازندران در حال برگزاری است.

 

رستمی تصریح کرد: ارائه مباحث مربوط به آشنایی با هویت طلبگی، بیان نحوه کسب مهارت فرهنگی، تربیتی و ... و ثبت فعالیت ها در گروه های مباحثه، برگزاری جلسات تربیتی واخلاقی پیرامون مباحث خانوادگی و... ، بیان چگونگی تعامل با اعضای خانواده به عنوان یک فرد حوزوی، بیان رسالت و وظایف طلبگی، برگزاری جلسات بصیرتی و سیاسی و پرسش و پاسخ با محوریت جهاد تبیین و حجاب و عفاف، اجرای مسابقات، جلسات جمعی دعا، نماز جماعت، آموزش حرکات ورزشی مناسب و بیان نقش آنها در سلامتی اعضای بدن فرد توسط مربی ورزش و کارگاه مهارت افزایی مدیریت زمان از جمله موضوعات و سرفصل های اجرائی در این همایش است.
 

کد خبر 1220879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha