مطالبه گری سالم از رویکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام مهدوی نیا با تاکید بر ضرورت ترویج شیوه های صحیح مطالبه در جامعه، گفت: از رویکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه گری سالم از مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین « یونس مهدوی نیا» در جمع احیاءگران و مطالبه گران امر به معروف ونهی از منکر شهرستان بروجرد، گفت: در روایتی از امام رضا( علیه السلام) نقل شده است:  لَتَأْمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَتَنْهُنَّ عَنِ اَلْمُنْكَرِ أَوْ لَيُسْتَعْمَلَنَّ عَلَيْكُمْ شِرَارُكُمْ فَيَدْعُو خِيَارُكُمْ فَلاَ يُسْتَجَابُ لَهُمْ (تأكيد مى‌كنم كه شما بايد امر به معروف و نهى از منكر كنيد، و گرنه بدترين‌هاى شما بر شما گماشته مى‌شوند و در چنين شرايطى نيكان شما دعا مى‌كنند و مستجاب نمى‌شود).


وی افزود: وقتی امر به معروف و نهی از منکر ترک شود در جامعه خلاف کاری، دزدی، تقلب و خیانت رایج می گردد.


دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان ادامه داد: این گناهان به تدریج جزو فرهنگ جامعه شده و زمینه برای روی کار آمدن افراد ناباب فراهم می شود.


وی با بیان اینکه مطالبه گری سالم از مسئولان جزو رویکردهای ستاد است، اذعان داشت: بکار گیری شیوه های صحیح مطالبه، مسئولیت پذیری و روحیه کار تیمی و جمعی را باید ترویج داد.


حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مطالعه، مطالبه همراه با عقلانیت، اظهار کرد: همه همت ما باید این باشد که روحیه مطالبه گری، این روحیه خواستن در زمینه های مختلف در نسل جوان ما بخصوص جوان علمی ما گسترش پیدا کند.

کد خبر 1221063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha