فعالیت ۱۷۳ مرکز نیکوکاری در استان قزوین

ظاهری گفت: در استان قزوین ۱۷۳ مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند که نزدیک به نیمی از کمک های مردمی از طریق همین مراکز جمع آوری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «ناصر ظاهری» در بازدید از مرکز نیکوکاری دوطفلان مسلم و تجلیل از اعضای این مرکز بیان کرد: آنچه که موجب پیشرفت در فعالیت های نیکوکارانه می شود، نیّت خیر بانیان و عاملین است و امروز ما آمده ایم تا از تلاشگران این مرکز نیکوکاری که با نیّت خدمت به مردم فعالیت می کنند، تقدیر کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: آنچه نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرده خون شهدا و دعای خیر نیازمندانی است که خدمت می گیرند البته عوامل دیگری هم وجود دارد ولی این ۲ عامل تأثیر بسیار زیادی دارد.

 

وی اضافه کرد: اگر می گوییم امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی بود، از  آن جهت است که در روزهای نخستین انقلاب در حالی که هنوز شرایط کشور تثبیت نشده بود، نهاد کمیته امداد را برای خدمت به محرومان تأسیس کرد.

 

ظاهری اعلام کرد: امروز هم مقام معظم رهبری بر گسترش ساختار مردمی کمیته امداد در مقابل توقف گسترش ساختار اداری تأکید دارند از این رو در استان قزوین 173 مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند که نزدیک به نیمی از کمک های مردمی از طریق همین مراکز جمع آوری و به دست نیازمندان می رسد.

 

وی عنوان کرد: کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) امدادگر نامیده می شوند ولی باید بگوییم که نیکوکار و امدادگر واقعی اعضای مراکز نیکوکاری و فعالان عرصه انفاق و کمک به محرومان هستند.

 

ظاهری با اشاره به آیات سوره انسان تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) دارای کرامات، فضایل و شجاعت های مختلفی است ولی خداوند سبحان برای معرفی ایشان به انفاق حضرت فاطمه و علی (ع) و فرزندانشان اشاره می کند.

 

وی یادآورشد: خداوند متعال در قرآن مقام محسنین و ابرار را برای نیکوکاران در نظر گرفته است و ما در آیه 193 سوره آل عمران از خدا می خواهیم که ما را با ابرار محشور کند

 

کد خبر 1221067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha