دشمنی مستکبران نمی تواند میان اقوام ایرانی تضاد و درگیری ایجاد کند/کرد و بلوچ دلبسته اسلام و انقلاب هستند

آیت الله اسلامی گفت: به لطف الهی همه اقوام ایرانی از جمله قوم کرد و بلوچ، علاقه مند و دلبسته اسلام، ایران و انقلاب اسلامی هستند و دشمنی مستکبران باعث نمی شود که میان آن ها و دیگر اقشار و اقوام تضاد و درگیری رخ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک تحلیف دانش آموختگی دانشجویان نیروهای مسلح، حقیقتاً بار دیگر باعث بصیرت افزایی بیشتر در ایران اسلامی شد و حجت را بر غافلین و کسانی که هنوز در تشخیص خط و خطوط دشمن دچار شک و تردید بودند، تمام کرد.

 

به همین مناسبت گفت و گویی انجام داده ایم با آیت الله علی اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه قم و نظر ایشان را در خصوص سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری جویا شده ایم که مشروح آن در پی می آید؛

 

ضمن تشکر از وقتی که برای انجام این مصاحبه در اختیار ما قرار دادید، رهبر معظم انقلاب مبنی تاکید کردند که دشمن در محاسبات خود در خصوص اقوام شمال غرب و جنوب شرق کشور دچار اشتباه شد، این مسأله از چه واقعیت هایی خبر می داد؟

 

آن چه مسلم است این که مقام معظم رهبری شناخت دقیقی از اقوام و طوایف ایران اسلامی دارند، کما این که خودشان در همین صحبت ها نیز بیان نمودند که با برخی از آن ها مثل قوم بلوچ سال ها زندگی کرده اند.

 

از سویی حضرت آقا با نمایندگان و افرادی از اقوام و طوایف و مذاهب به شکل مرتب و به مناسبت های مختلف دیدار و گفت و گو دارند و این مهم نیز بی شک به تعمیق شناخت ایشان کمک می کند.

 

معظم له هم در رابطه با قوم بلوچ و هم قوم کرد فرمودند که این ها عمیقاً علاقه مند به کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند و لذا نقشه دشمن در این زمینه به جایی نمی رسد.به خصوص قوم کرد که عموماً شافعی مذهب هستند به اهل بیت(ع) ارادت و محبت دارند.

 

به عقیده بنده، ما باید واقعاً خدای متعال را شاکر باشیم که رهبر حکیم و خردمند و دوراندیشی داریم، کما این که در سخنرانی اخیرشان در جمع نیروهای مسلح به نکات مهمی اشاره کردند و به طور خاص تأکید کردند که اقوام ایران اعم از کرد و بلوچ دلبسته اسلام و انقلاب و کشور عزیزمان هستند و دشمنی مستکبران عالم باعث نمی شود که میان آن ها و دیگر اقشار و اقوام تضاد و درگیری رخ دهد.

 

از سوی دیگر تأکید بر حفظ و تقویت هویت ایرانی و اسلامی ما نمی گذارد که دشمن به اهداف شوم خود در تفرقه افکنی میان ملت برسد. البته ما باید همواره هوشیاری خود را حفظ کرده و بلکه آن را تقویت کنیم، چرا که دشمنان دست از دشمنی و عداوت با ملت شریف و بزرگ ایران برنمی دارند.

 

مقام معظم رهبری در جای دیگری از سخنان خود به این مساله اشاره فرمودند که اغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده بود. نظر و تحلیل شما در این خصوص چیست؟!

 

قبل از پاسخ به سوال شما لازم می دانم تأکید کنم که حساب عناصر خودفروخته و عوامل مزدور دشمن از حساب مردمی که ممکن است گلایه ها و اعتراضاتی هم داشته باشند ، کاملاً جداست.

 

به هر حال آن کسی که اغتشاش می کند، ویرانی به بار می آورد و باعث کشته یا زخمی شدن دیگر شهروندان می شود، او مجرم است و باید به سرای اعمالش بر اساس قوانین کشور برسد و در این خصوص از دستگاه قضایی می خواهیم که اقدامات لازم را به طور جدی و سریع در رابطه با این افراد معاند و برانداز انجام دهد.

 

حضرت آقا در همین سخنرانی به صراحت بیان داشتند که این اغتشاش‌ها برنامه‌ریزی شده بود، و حتی اگر قضیه فوت خانم مهسا امینی نیز نبود، باز دشمنان و عوامل آن ها بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا در کشور نا امنی و اغتشاش ایجاد کنند.

 

هدف دشمنان اسلام، ایران و انقلاب اسلامی در اتفاقات اخیر چه بود؟

 

در این قضایا همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز به درستی و به صراحت بیان داشتند، هدف دشمن مخالفت با ایران مستقل و قوی است، چرا که آن ها صرفاً مشکلشان با جمهوری اسلامی نیست بلکه با ایران و هویت آن مشکل دارند.

 

در این ماجراها هم دیدیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس و برخی کشورهای زورگوی غربی نیز به کمک منافقین و سلطنت طلب ها و گروه های تجزیه طلب و تروریست آمدند اما باید بدانند مادامی که به لطف خدا ما چنین رهبر حکیم و چنین مردم بصیر و غیوری داریم راه به جایی نمی برند.

 

سخن پایانی؟

نکته حائز اهمیتی که به نظرم می رسد این است که بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کرد و به طور ویژه خواصی که در این زمینه ها عجولانه تحلیل کرده و ارایه نظر نمودند بعد از روشن شدن ابعاد ماجرا باید به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

 

در هر صورت از خدای متعال می خواهیم که عناصر ناجوانمرد و مزدوران دشمن را هر چه بیشتر رسواتر کند و از آن سو زمینه ی سربلندی مضاعف و روزافزون قاطبه ملت که با انقلاب و اسلام عزیز همراه هستند را فراهم نماید.

کد خبر 1221093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha