معابر منتهی به مدارس استثنایی در سنندج مناسب‌سازی می‌شوند

محمدی گفت: شورای اسلامی شهر سنندج معابر منتهی به مدارس استثنایی شهر سنندج را مناسب سازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، طالب محمدی صبح امروز (پنج شنبه۱۴ مهرماه) در اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی محیطی و ‌فضای آموزشی مدارس استثنایی سنندج، با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید داشته‌های فرد را پرورش دهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان توانایی‌ها و استعدادهای مختلفی دارند باید زمینه آموزش را متناسب با این تفاوت‌ها برای آنان مهیا کرد.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: آموزش و پرورش استثنایی استان و شورای اسلامی شهر سنندج با بررسی مشکلات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و توسعه زمینه‌های همکاری با توجه به منابع و امکانات موجود می‌توانند گام‌های مؤثری در خدمت به آنان بردارند.


وی پیشرفت هر کشوری را تابع وضعیت آموزش و پرورش در آن جامعه دانست و بیان کرد: در بسیاری از شهرهای ایران و جهان بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تحت حمایت شورای شهر هستند.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهار کرد: اغلب معابر منتهی به مدارس استثنایی، حیاط مدارس، سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها، رمپ و هندریل جهت دسترسی‌پذیری آسان برای دانش‌آموزان باید مناسب‌سازی شود.


محمدی گفت: سرویس ایاب و ذهاب مدارس برای این دانش‌آموزان یکی از موارد مهمی است که امیدواریم با عنایت اعضای شورای اسلامی شهر سنندج پیگیری شود.


وی افزود: ایجاد شرایط مناسب برای تلفیق اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استفاده از امکانات آموزشی و شیوه‌های نوین می‌تواند بهره‌وری و بازدهی آموزشی آنان را افزایش دهد.


تعلیم وتربیت دانش‌آموزان استثنایی یک توفیق الهی است


فرهاد میمنت آبادی رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: مناسب‌سازی مدارس استثنایی فرصت مغتنمی در راستای رشد و اعتلای آموزش و پرورش شهر است.


وی افزود: مدیریت شهری آمادگی خود را جهت حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عمل به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه اعلام می‌کند.


میمنت‌آبادی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر سنندج تمامی تلاش خود را در راستای مناسب‌سازی معابر منتهی به مدارس استثنایی وپذیرا و همکاری در تسهیل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به کار می‌گیرد.


رییس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های دانش‌آموزان دارای معلولیت نیازمند کمک هستند، اضافه کرد: خدمت رسانی به دانش‌آموزان به ویژه مناسب‌سازی معابر ورودی مدارس استثنایی در اولویت است.

کد خبر 1221136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha