مهر را با مهربانی و لبخند کودکان محروم بگذرانیم

همزمان با آغاز سال تحصیلی همانند سنوات گذشته شاهد دستان پرمهر خیران و نیکوکاران جهت کمک به دانش آموزان نیازمند و محروم هستیم که همیشه معتقدند باید «مهر را با مهربانی و لبخند کودکان محروم بگذرانیم».

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی-شیروان- کمک های خیرین نیک اندیش پایان ندارد و آنچنان صادقانه و از روی اخلاص، مهربانی، عطوفت و چهره ای بشاش و خندان به دانش آموزان محروم و نیازمند یاری می جویند که گویا قرار است در کنار بچه های قد و نیم قد تحصیل دوباره را آغاز کنند، یاد دوران گذشته مدرسه شان حس سرزندگی را در چهره شان نمایان کرده است.

 

آری چه زیباست نگاه هایی که به این سمت و سوق صورت گیرد و قدم هایی که در راه کمک به علم و دانش سرمایه داران مملکت برداشته شود، کمک های بی دریغ، بی منت از روی عشق و علاقه و با هدف افزایش سوادآموزان و پروررش نخبگان و فرهیختگان صورت می گیرد.

 

در این بین چهره شادمانی و خنده بر لبان دانش آموزان نیازمندی که تک تک بسته های لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش جدید را برای شروع و آغاز سال تحصیلی جدید تحویل می گیرند دیدنی و نشاط آور است، انرژی مثبتی که ابتدای صبح بر دل و صورت دانش آموزان، والدین، مدیران، معلمان و خیرین و نیکوکاران جاریست، چه لحظه زیبا و به یادماندنی.

 

با خواندن اسامی دانش آموزان برای تحویل بسته های نوشت افزار و سایر لوازم تحصیل، کف زدن و تشویق خیرین و حاضرین جمع دانش آموز حس بزرگی پیدا می کند، درونش و چهره اش پر از استرس و شادی است، دست و پا و صدایش می لرزد و با نگاهی عمیق به چشمان مدیر مدرسه نگاه می کند و جز تشکر حرف دیگری بر زبانش نمی چرخد، گویا همه از قبل خودشان را برای چنین مراسم بزرگی مهیا کردند.

 

در بین این همه سر و صدا، هیاهو و شادمانی دانش آموزان، عکاسی مشغول گرفتن تصاویر از هدایا، کمک های نقدی و غیرنقدی، حضور پرشور خیرین و نیکوکاران، دانش آموزان به همراه والدین هست و صحنه های دیدنی که در این جمع دوستانه همه فقط به نیت همدلی و یاری رساندن به نیازمندان و محرومان جامعه دور یکدیگر جمع شده و حضور یافتند.

 

یکی از خیرین شهرستان عصا به دست در آفتاب پاییزی روی صندلی نشسته و به چهره معصوم کودکان چشم دوخته و با امید بسیار می گوید: خنده های کودکانه و شادی بخش دانش آموزان از جلوی چشمان محو نخواهد شد و تا ابد این روز باشکوه و به یادماندنی که لبخند خوشحالی بر تک تک چهره افراد نقش بسته از جلو چشمانم محو نمی شود.

 

وی که حاضر به ذکر نام خود نیست، عنوان کرد: سال ها قبل شوهرم فوت کرد و هر ساله به نیت خیرات برای آن عزیز سفر کرده در آغاز سال تحصیلی بخش کوچکی از حقوق ماهیانه اش که پر از خیر و برکت در زندگیم بوده را برای کمک به دانش آموزان نیازمند و خرید لوازم مدرسه و تحصیل آنان هزینه می کنم.

 

وی بیان کرد: این سنت حسنه و دیرینه از قدیم در کشور ایران مرسوم بوده و خداروشکر خیرین و نیکوکاران بسیاری قبل از آغاز سال تحصیلی در این امر خداپسندانه مشارکت می کنند و چه بسا آرامش، عشق و برکتی که پس از آن چندین برابر به زندگی تک تک نیکوکاران عزیز هدیه می شود، دانش آموزان فرشتگانی هستند که با کمک به این اقشار ضعیف و شاد کردن دل آنان تحول شگرف و عظیمی را در زندگی این دنیا و آن دنیا رقم می زنند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ۱۰۰ بسته لوازم التحریر و نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

 

"محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طبق سنوات گذشته و با کمک خیرین و مردم نوعدوست شهرستان، همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ۱۰۰ بسته لوازم التحریر و نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان افزود: ارزش ریالی بسته های لوازم التحریر و کمک خیرین در این راستا 150 میلیون ریال برآورد شده که جهت دستگیری و رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان این کمک ها همچنان در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی ادامه دارد.

 

محمدزاده قانعی اضافه کرد: جهت رفع دغدغه خانواده های نیازمند و محروم برای تهیه لوازم التحریر در سال تحصیلی جدید، مرکز نیکوکاری مسجد مسلم بن عقیل(ع) از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد و  طبق سال های گذشته از کمک های مردمی و خیرین در این راستا استقبال خواهیم کرد تا مبادا هیچ دانش آموزی دچار مشکل باشد.

 

وی تصریح کرد: با هدف ایجاد روحیه نشاط و تشویق فرزندان نیازمند به کسب تعلیم و تربیت و پیشگیری از ترک تحصیل آنان، نیازمند کمک و یاری خیرین، نیکوکاران و مردم هستیم تا بتوانیم گامی کوچک جهت حل مشکلات و دغدغه های دانش آموزان نیازمند و محروم و خانواده های آنان برداشته و مهری پر از مهر برای تمام آنان رقم بخورد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: درآمدهای موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان جهت خرید لوازم التحریر دانش آموزان محروم و نیازمند هزینه شد.

 

«سعید علیپور» اظهارکرد: 100 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند شناسایی شده شهرستان توزیع شد که هزینه آن از محل درآمدهای موقوفات و  بقاع متبرکه صورت گرفت تا در سال تحصیلی، دانش آموزی از این وسایل محروم نباشد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی هر بسته نوشت افزار 6 میلیون ریال برآورد شده که در مجموع 600 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان برای این کار خیر و خداپسندانه هزینه شد و از طریق مرکز افق شهرستان بین دانش آموزان محروم و نیازمند شناسایی شده توزیع شد.

 

مسئول مرکز نیکوکاری محسنین شیروان گفت: با توجه به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، ۲۰۰ بسته لوازم التحریر جهت کمک به دانش آموزان محروم و نیازمند شیروان جمع آوری شد.

 

«جواد حشمتی» اظهارکرد: با کمک خیرین، 200 بسته لوازم التحریر جهت کمک به دانش آموزان محروم و نیازمند تحت پوشش مرکز نیکوکاری محسنین شیروان جمع آورری شد.

 

مسئول مرکز نیکوکاری محسنین شیروان عنوان کرد: با کمک و مشارکت بیش از 35 خیر که از طریق اطلاع رسانی مجازی جذب شدند مبلغ 200 میلیون ریال جمع آوری شد که جهت کمک به دانش آموزان نیازمند شناسایی شده لوازم التحریر برای آنان خریداری شد.

 

 

کد خبر 1221164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha