دیدار هنرمندان تاجیکستانی با اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز

هنرمندان، فرهیختگان و نخبگان برگزیده فرهنگی کشور جمهوری تاجیکستان در جریان سفر به تبریز با جمعی از اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با برگزاری ویژه برنامه های روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران، امروز هنرمندان، فرهیختگان و نخبگان برگزیده فرهنگی کشور جمهوری تاجیکستان در جریان سفر به تبریز با جمعی از اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز دیدار و گفت‌وگو کردند.

هنرمندان تاجیکی ضمن بازدید از نمایشگاه های هنری، گالری های نقاشی و هنرهای تجسمی و همچنین صنایع دستی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با جمعی از اساتید این مرکز آموزش عالی به گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون سبک های مختلف هنری پرداختند.

هنرمندان تاجیکستانی پیش از حضور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در خانه و موزه استاد شهریار؛ شاعر پرآوازه ایران زمین حضور یافتند و یاد و خاطره آن شهر یار ملک سخن را گرامی داشتند.

گفتنی است، آیین افتتاح این رویداد فرهنگی روز گذشته با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در تهران برگزار شد و در ادامه همزمان با تهران و شیراز در روزهای 14 و 15 مهر در تبریز نیز برگزار می شود.

بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی، نشست با اساتید دانشگاه هنر، حضور در مقبره کمال خجندی، بازدید از هنرستان‌ موسیقی، اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و ... از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی در تبریز است.

کد خبر 1221255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha