موسوی گفت: مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به همت و تلاش بانوان کانون و مسجد برگزار شد.

«سیداحمد موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان شرقی ضمن تسلیت شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهارکرد:به همین مناسبت مراسم عزادارای به همت بانوان در مسجد فاطمة الزهرا (س) برگزار شد.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا تبریز گفت: امام حسن عسکری(ع) در دوران امامتشان در زمینه ترویج دین اسلام و اعتقادات شیعه تلاش‌های بسیاری کردند.

موسوی افزود:بانوان فعال کانون و مسجد همزمان با سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت،امام حسن عسکری (ع)،ویژه برنامه عزاداری با حضور بانوان منطقه در مسجد فاطمة الزهرا (س) برگزار کردند.

وی تصریح کرد:سخنرانی حجت الاسلام «غلامی» و مداحی مداحان در ذکر مصیبت شهادت امام عسکری(ع)، سینه زنی، قرائت زیارت عاشورا و حدیث کساء از برنامه های این مراسم معنوی بود.

موسوی با بیان اینکه امام حسن عسگری(ع) با وجود سن و سال کم از علم و دانش فراوان برخوردار بود و همواره یاورو کمک حال مستمندان و فقرا بود،اظهار کرد:ده بسته اقلام غذایی نیز به همت بانوان کانون و مسجد تدارک و دراختیار خانواده های دارای بیمار قرار گرفت.

مسئول فرهنگی کانون خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه نقش مسجد در همه امورات دین دیده می شود و هر بحثی را در رابطه با معارف دین در نظر بگیریم خاستگاه وعامل تقویت کننده اش مسجد است در نتیجه بیان معارف و مفاهیم دین در مسجد بیش از پیش اهمیت می یابد به ویژه مسایل مهم و مبتلا به همچون بحث منجی که معرفی معارف مهدوی و بحث در مورد منجی در مساجد از مهمترین ظرفیت ها برای معرفی هرچه بیشتر حضرت و وظایف جامعه مهدوی خواهد بود.

کد خبر 1221028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha