مردم ایران و تاجیکستان از یک ریشه، تاریخ و هویت هستند

مرشد برگزیده زورخانه‌ای کشور جمهوری تاجیکستان گفت: مردم ایران و تاجیکستان از یک ریشه، تاریخ و هویت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،«دولت نظری»، که در جریان ویژه برنامه روزهای فرهنگی تاجیکستان در تبریز حضور یافته بود، اظهار داشت: تمدن، فرهنگ، تاریخ، مکاتب هنری و هویت مردم تبریز برای مردم تاجیکستان ارزشمند و اعجاب‌انگیز است.

مرشد برگزیده زورخانه‌ای کشور جمهوری تاجیکستانبا بیان این‌که روزهای فرهنگی تاجیکستان در تبریز فرصتی برای آشنایی هر چه بیشتر با آداب، رسوم و فرهنگ مردم این منطقه از ایران بزرگ بوده است، خاطرنشان کرد: در اصل ما نیز خود را ایرانی می دانیم، چراکه از یک ریشه، تاریخ و هویت برخوردار هستیم.

نظری، با تأکید بر تعامل حداکثری میان هنرمندان دو کشور گفت: استقبال و علاقه هنرمندان رشته های مختلف در دو کشور برای تبادل تجربیات و کارهای مشترک هنری، حکایت از ضرورت تداوم تعاملات فرهنگی میان ایران و تاجیکستان دارد.

این هنرمند موسیقی تاجیکستان با اشاره به این‌‍که مقبره کمال الدین خجندی، شاعر برجسته تاجیکی در تبریز بهانه ای برای نزدیکی و دوستی مردم تبریز و خجند بوده است، افزود: خواهرخواندگی این دو شهر زمینه ای برای تبادلات فرهنگی و هنری محسوب می شود.

نظری تصریح کرد: اعتقاد قلبی دارم که فرهنگ زیربنای گسترش تعاملات در سایر عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی میان تاجیکستان و ایران است، اگر بتوان از ظرفیت هنرمندان در این زمینه بهره‌مند شویم، قطعا شاهد همبستگی میان دولت‌ها و ملت‌ها خواهیم بود.

کد خبر 1222104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha