نشست‌ تخصصی میان هنرمندان ایران و تاجیکستان در تبریز برگزار شد

نشست های تخصصی و هم اندیشی میان هنرمندان رشته های مختلف هنری ایران و تاجیکستان در مجموعه دوکمال تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،همزمان با برگزاری ویژه برنامه های روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران،‌نشست های تخصصی و هم اندیشی میان هنرمندان رشته های مختلف هنری دو کشور در مجموعه دوکمال تبریز برگزار شد.

بنابراین گزارش«حمزه زاده»، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در جمع هنرمندان دو کشور طی سخنانی حضور هنرمندان تاجیکستان در تبریز را فرصتی مغتنم برای آشنایی با فرهنگ و تمدن چندهزار ساله این دیار دانست و اظهار داشت: تبریز؛ شهر آرامش ابدی کمال خجندی، شاعر پرآوازه تاجیک است.

همچنین در این نشست، «مظفر محمدی»، رایزن سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران طی سخنانی ضمن تقدیر از حسن میزبانی تبریز گفت: ایران و تاجیکستان دو دولت دوست و برادر هستند و اگر تعاملات فرهنگی میان این دو کشور گسترش یابد، دیگر روابط در عرصه های مختلف نیز ارتقاء خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سطح تعاملات و ارتباطات میان دو کشور بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، خاطرنشان کرد: تحکیم روابط دولت ها در گرو ارتباطات عمیق میان ملت هاست و هنرمندان بهترین سفیران فرهنگی میان دو کشور هستند.

در این گردهمایی صمیمی، هنرمندان دو کشور ضمن اجرای موسیقی، شعرخوانی و آوازهای محلی، در غرفه های مختلف تخصصی به بحث و تبادل نظر پیرامون رشته های هنری خود پرداختند.

همچنین در پایان این نشست دو جانبه که با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی، اعضای انجمن های هنری و رسانه ای نیز همراه بود، هنرمندان ایرانی و تاجیکستانی مزار کمال خجندی و کمال  الدین بهزاد در مجموعه فرهنگی تاریخی دوکمال تبریز را گلباران کردند و در نهایت نهال دوستی در محوطه به یادگار کاشتند.

کد خبر 1221460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha