نشست هم اندیشی موسسات فرهنگی و هنری فعال در حوزه آسیب های اجتماعی

نشست هم اندیشی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیران تعدادی از موسسات فرهنگی و هنری فعال در حوزه آسیب های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،«حسن گلی» در این نشست با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در اشکال مختلف خود، از جمله موانع عمده در تعالی مادی و معنوی انسان و جامعه محسوب می شوند، اظهار داشت: با توجه به فراگیر بودن تبعات خطرناک آسیب های اجتماعی در همه سطوح جامعه لازم است از ظرفیت و پتانسیل تمامی  مجموعه های مردمی و دولتی در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی استفاده نمائیم که در این میان نقش موسسات فرهنگی و هنری می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان برخی آمار و ارقام در خصوص آسیب های اجتماعی ضمن اشاره به لزوم  ورود جدی تر موسسات فرهنگی و هنری در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی،‌ بر هم افزایی و ارتباط بین این موسسات تاکید نمود.

گلی، همچنین بر لزوم توجه به آسیب های نوظهور در فضای مجازی تاکید کرد.

وی همچنین از آمادگی این اداره کل جهت برگزاری نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای موسسات فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف از جمله مقابله با  آسیب های اجتماعی خبر داد.

در این نشست، تعدادی از مدیران مسئول موسسات فرهنگی و هنری در سخنان خود،با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های موسسات فرهنگی بر ضرورت مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرده و  نظرات خود در این خصوص را بیان داشتند.

توجه به آموزش خانواده ها مخصوصا مادران، بهره گیری از آموزه های دینی و قرآنی در ارتباط با نوجوانان و جوانان،توجه بیشتر آموزش و پرورش به موضوع آسیب های اجتماعی،‌ ایجاد ساز و کار مناسب جهت بهره‌مندی ادارات مختلف از نظرات کارشناسی موسسات فرهنگی و هنری درانجام برنامه های مختلف،‌توجه به گسترش فرهنگ کتابخوانی، لزوم تولید محتوای ایرانی اسلامی برای فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه ملی عکس در خصوص تبعات و ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی  از جمله موارد مورد اشاره مدیران موسسات فرهنگی و هنری بود.

کد خبر 1221022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha