استمرار در اجرای طرح آموزش رایگان هنر موجب تحقق عدالت فرهنگی می شود

امام جمعه شهرستان هوراند گفت: استمرار در اجرای طرح آموزش رایگان هنر موجب تحقق عدالت فرهنگی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،«حجت‌الاسلام شکرنژاد» با اشاره به اجرای طرح آموزش رایگان هنر در شهرستان های کم‌برخوردار اظهار داشت: یکی از رویکردهای ارزشمند دولت سیزدهم اجرای طرح‌هایی درخصوص تحقق عدالت و محرومیت زدایی در سراسر کشور است.
امام جمعه شهرستان هوراند افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که در این راستا از سوی دولت انجام گرفته،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکردی را مبنی بر اجرای طرحهای آموزش رایگان هنر در مناطق کم‌برخوردار و کم‌تر توسعه یافته  آغاز کرده است.
وی گفت: در استان آذربایجان‌شرقی نیز در شش شهرستان طرح آموزش رایگان هنر آغاز شده و کلاس هایی با حضور اساتید برجسته استانی در رشته‌های مختلف هنری در سطح شهرستان هوراند در حال برگزاری است.
حجت الاسلام شکرنژاد افزود: در شهرستان هوراند نیز سیصد و پنجاه نفر از جوانان و نوجوانان علاقمند در طرح آموزش رایگان هنر و در رشته‌های مختلف هنری ثبت‌نام کرده‌اند.
شکرنژاد برگزاری‌ این دوره‌های آموزشی را اتفاقی مهم و شایسته تقدیر عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه برای آموزش هنر و کسب و کار از این شیوه از جمله مهمترین مزایای این دوره‌های آموزشی محسوب می‌شود.
وی همچنین خواستار برگزاری دوره‌های طراحی مد و لباس اسلامی در طرح آموزش رایگان هنر در سطح شهرستان شد و گفت: با توجه به لزوم ارائه سبک زندگی اسلامی بهره‌گیری از هنر در این راستا حائز اهمیت است. 
امام جمعه هوراند همچنین شناسایی استعدادهای بالقوه نوجوانان و جوانان علاقمند به هنر و بالفعل کردن آن را از دیگر رویکردهای مثبت اجرای این طرح برشمرد.
شکرنژاد،حرکت های انقلابی و جهادی دولت سیزدهم در راستای تمرکز زدایی و ایجاد زمینه برای فعالان و علاقمندان در مناطق محروم را شایسته تقدیر عنوان کرد و گفت: منطقه هوراند دارای پتانسیل غنی و قوی در حوزه‌های مختلف و همچنین دارای زمینه برای رونق صنعت گردشگری است و امیدواریم اجرای چنین طرحهایی در معرفی این توانمندی‌های شهرستان هوراند موثر باشد.
وی استمرار در اجرای طرح آموزش رایگان هنر را برای تحقق شعار عدالت محوری و تربیت هنرمندان شایسته ضروری دانست.

کد خبر 1219785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha