علت اغتشاشات ریشه‌یابی شود

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی ضرورت مطالعات دقیق در ریشه‌یابی و علت اغتشاشات را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام« محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های نمازجمعه بندر آستارا ضمن تبریک فرارسیدن نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) به بیان مفهوم امامت و نقش امامت در جامعه پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص اوصاف و ویژگی‌های حضرت ولی‌عصر(ارواحنافداه)، اهمیت امامت ایشان را از آن جهت که تکمیل کننده رسالت و هدف انبیای الهی و جانشینان ایشان در برقراری عدل و عدالت و ریشه کن کردن ظلم و ستم در جهان خواهد بود خاص و ویژه دانست.

 

وی در خطبه دوم در تبیین بیانات مقام معظم رهبری در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه‌های نظامی و انتظامی با بیان‌اینکه سخنان ایشان بسیار امید بخش و بر هم زننده نقشه‌های شوم دشمنان بود، وجود فقهای شیعه در عصر غیبت را پناهگاه فکری و اعتقادی مردم دانست.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان اهمیت امنیت در هر کشور و حکومتی گفت: تعبیر زیبای امام خامنه‌ای(مدظلعه‌العالی) به عنوان امنیت درون‌زا یعنی ما امنیت را از کسی درخواست و تمنا نمی‌کنیم و خودمان در زمینه امنیت خودکفا هستیم وحتی توانستیم امنیت منطقه و کشورهای همسایه را نیز تامین کنیم.

 

وی افزود: دشمن علاوه بر ضدیت با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با کشور ایران نیز دشمنی دارد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ دشمن نمی‌خواهد ایران قوی را ببیند و شاهد پیشرفت‌های مردم ما باشد، لذا از هر کاری برای دشمنی با ایران کوتاهی نمی‌کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا در ادامه ضرورت مطالعات دقیق در ریشه‌یابی و علت اغتشاشات را خواستار شد و اظهارکرد: وقتی حوادث اخیر را بررسی می‌کنیم به خوبی در می‌یابیم که دشمن چون در عرصه اعتراضات مدنی حرفی برای گفتن و پشتوانه فکری و منطقی ندارد، لذا کار را به اغتشاش و آشوب خیابانی می‌کشاند.

 

امام جمعه بندر آستارا ضمن گرامیداشت ۱۵ مهر ماه روز روستاها و عشایر، نقش روستاییان و عشایر را به عنوان زیربنا و اساس در اقتصاد و تولید بسیار مهم دانست و از زحمتکشان بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن که کارهای آنان مرتبط با روستاییان و عشایر است تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1221420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha