مصرف بنزین در ایام اربعین ۱۴ درصد رشد داشته است

طاهری گفت: در ۲۰ روز منتهی به اربعین امسال در استان فارس، مصرف بنزین حدود ۱۴ درصد و نفت گاز هم ۱۲ درصد افزایش از خود نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسداله طاهری، امروز شنبه (16 مهر) با اشاره به اینکه در خانگی یک میلیارد و 60 میلیون مترمکعب و در بخش نیروگاهی یک میلیارد و 65 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است، گفت: بخش نیروگاهی نسبت به مدت مشابه 2 درصد رشد داشته است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه 297 میلیون لیتر نفت گاز به چهار نیروگاه اصلی استان ارائه شده است، اظهار کرد: چهار نیروگاه اصلی در فارس داریم که مصرف آنان نسبت به مدت مشابه 106 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه چهار فرودگاه شیراز، جهرم، لار و لامرد 34 میلیون لیتر مصرف داشتند که 18 درصد رشد داشته است، افزود: در 20 روز منتهی به اربعین امسال در استان فارس، مصرف بنزین حدود 14 درصد و نفت گاز هم 12 درصد افزایش از خود نشان می دهد.

طاهری اضافه کرد: در حال حاصر 308 جایگاه سوخت مایع در فارس داریم که در سال اخیر 10 مورد اضافه شده است و 30 جایگاه هم در حال احداث است و تا پایان سال 10 مورد افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه 131 جایگاه CNG در فارس وجود دارد، 2 باب امسال افتتاح می شود، اظهار کرد: به صورت متوسط یک میلیون و 561 هزار مترمکعب مصرف CNG در فارس روزانه توزیع می شود و در 6 ماهه نخست 266 میلیون مترمکعب مصرف CNG توزیع شد است که رشد 9 درصدی نسبت به سال قبل نشان می دهد.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه در بخش تبدیل خودرو (دوگانه سازی) 11 هزار و 507 خودرو در 13 کارگاه تبدیل شده اند، اظهار کرد: یک هزار و یکصد خودرو نوبت تبدیل هستند که عمدتا عمومی و شخصی هستند.

طاهری گفت: در پنج ماهه اول سال، یک میلیون و 312 هزار لیتر قاچاق کشف شده است.

وی در مورد تامین بنزین استان فارس هم گفت: نیاز بنزین را از 6 مبدا دیگر می آوریم که بخشی از آن توسط پالایشگاه «شیراز» تامین و مابقی از شهرهای بندرعباس، سیرجان، اصفهان، یزد، ماهشهر و بوشهر تامین می شود.

طاهری گفت: استان هم بارانداز قاچاق هست و انگیزه خوبی برای قاچاق دارد و اتوبوسی با چهار مسافر به زاهدان می رود و برایش هیچ ارزش ریالی این حرکت ندارد اما قاچاق انجام می دهد.

وی با یادآوری این مطلب که بنزین معمولی در شیراز توزیع می شود و امیدوارم با پایین آمدن مصرف در کشور بتوانیم بنزین «یورو 4» را تامین کنیم، اظهار کرد: شیراز بین کلانشهرهای کشور، بیشترین جایگاه را از لحاظ بیشترین جمعیت و جایگاه را دارد و 52 جایگاه در شیراز وجود دارد.

طاهری گفت: بنزین سوپر در کشور توزیع می شود و سهیمه استان فارس محدود است و هر شب 30 هزار لیتر بوده است.

وی در مورد شایعه گرانی بنزین هم گفت: شایعه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد.

طاهری افزود: پالایشگاه «شیراز» برای نیم قرن پیش است و حدود 40 تامین سوخت ما را انجام می دهد و مابقی با یک هزار و یکصد دستگاه نفت کش جابجا می شود به جز اینکه انبار نفت استان به ریل متصل می شود و اتصال خط لوله استان به کشور را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بزودی 417 کیلومتر خط لوله به فارس می آید و خط لوله فارس به خط لوله فرآورده های نفتی متصل می شود، اضافه کرد: هشت کارخانه سیمان در فارس داریم که جز صنایع پرمصرف هستند و سوخت مازوت به قیمت یارانه ای به آنان ارائه می کنیم.

طاهری گفت: کامیون ها برای استفاده از نفت گاز باید باربرگ و یا بارنامه بگیرند اما برخی کامیون ها که معانیه فنی ندارند نمی خواهند این کار قانونی را انجام دهند دنبال بارنامه ها نمی روند.

کد خبر 1221660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha