فرمانداران فارس برای برگزاری اعیاد اسلامی اهتمام کنند

فرخ زاده گفت: فرمانداران فارس با همکاری شهرداری ها برای برگزاری اعیاد اسلامی و آذین بندی شهرها به بهترین و زیباترین شکل تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمد فرخ زاده، امروز شنبه (16 مهر) در همایش فرمانداران استان فارس گفت: به دلیل جایگاه ویژه استان فارس، سازمان استخدامی کشور برای تغییر ساختار معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با افزودن عنوان «گردشگری» به این معاونت موافقت کرده که نشان از اهتمام ملی برای ارتقای استان فارس در حوزه گردشگری است.

معاون استاندار فارس افزود: فارس دارای بیش از سه هزار اثر تاریخی و یک هزار و 420 امام زاده واجب التکریم از بالاترین ظرفیت ملی در حوزه گردشگری در سطح کشور برخوردار است.

وی اضافه کرد: تشکیل ستاد تسهیلات سفر و ستاد اعیاد و برنامه ریزی به مناسبت‌ های ملی با هدف توسعه و رونق گردشگری یکی از موارد خدمات رسانی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس است و ستاد تسهیلات سفر استان فارس امسال موفق به کسب جایگاه برتر کشوری شد.

فرخ زاده ضمن ابراز رضایت درخشش استان فارس در برگزاری کنگره جهانی اربعین عنوان کرد: فارس همچنین در ایام شهادت امام رضا (ع) بزرگترین موکب را به مشهد مقدس برای خدمات رسانی به زوار اعزام کرد.

وی ادامه داد: با تغییر شاخص های ارزیابی فرمانداران در شورای معاونین استانداری فارس از ظرفیت فرمانداران برای توسعه شهرستان و احصا ظرفیت ها باید استفاده شود و عملکردها مطلوب باشد.

فرخ زاده اضافه کرد: یکی از شاخصه های بررسی عملکرد فرمانداران موفق استان فارس، همکاری در احصا و رفع موانع پروژه های گردشگری و زیارت است و فرمانداران فارس باید به گردشگری به  عنوان راه نجات اقتصاد استان نگاه ویژه داشته باشند.

وی اعلام کرد: اداره امور اراضی در رفع موانع پروژه های گردشگری همکاری فوق العاده داشته و 20 هزار میلیارد پروژه های بزرگ مقیاس و 10 هزار میلیارد ریال پروژه های خرد در کارگروه رفع موانع معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بررسی شده که بیش از 2 هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

فرخ زاده تصریح کرد: فرمانداران فارس با همکاری شهرداری ها برای برگزاری اعیاد اسلامی و آذین بندی شهرها به بهترین و زیباترین شکل تلاش کنند و مراسمات فرهنگی هم باید زیبا برگزار شود تا مردم تفاوت مراسمات شادی و عزاداری را حس کنند و در این زمینه با خلاقیت و نوآوری باید نسل جوان را با فرهنگ ها و آئین اصیل بومی آشنا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه ایام هفته «وحدت» گفت: راه اندازی کاروان های شادی در سطح شهر، جشنواره های خوداشتغالی، کوهپیمایی، نشست ‌های تقریب مذاهب و ... با دعوت از صدا و سیمای مرکز فارس موجب همدلی شیعیان و اهل تسنن خواهد شد و باید در برنامه های مختلف فرهنگی از ظرفیت ‌های مساجد در قالب طرح مسجد محوری بهره مند شویم.

کد خبر 1221728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha