وحدت مهمترین عنصر اقتدار مسلمانان و مانعی بزرگ در راه استکبار جهانی است

کنعانی مقدم با بیان اینکه تکلیف هر مسلمانی است که مانع از تفرقه میان مسلمانان شود گفت: وحدت یکی از مهمترین عناصر عزت و اقتدار مسلمانان و مانع بزرگی بر سر راه دشمنان و استکبار جهانی است.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فواید وحدت میان شیعه و سنی گفت: دعوت اسلام به وحدت یکی از اصول اصلی دین است. در انقلاب اسلامی نیز ما شاهد آن بودیم که امام (ره) فرمودند رمز پیروزی وحدت کلمه است و در این خصوص ما شاهد این هستیم که دقیقا دشمنان اسلام در سراسر دنیا به دنبال ایجاد تفرقه میان مذاهب مختلف اسلامی از جمله شیعه و سنی هستند.

 

دبیرکل حزب سبز افزود: بر اساس شعار استعمار و استکبار و صهیونیسم که تفرقه بیفکن و حکومت کن و ایجاد اختلاف میان مسلمانان برای جلوگیری از وحدت کلمه تمام تلاش خود را در یک جنگ تمام عیار مدت هاست شروع کردند و با گزینه های مختلف و روش های گوناگون به دنبال آن هستند که اختلاف میان شیعه و سنی ایجاد کنند و میلیاردها دلار هزینه های مختلف کردند تا بتوانند چهره ای از اسلام را نشان دهند که بخشی از آن القاعده و داعش و بخشی از آن شیعه انگلیسی و بخشی اسلام آمریکایی است.

 

دبیرسیاسی جبهه ایستادگی اظهار کرد: در این راستا امام (ره) و رهبر انقلاب در طول تاریخ پس از انقلاب شاهد دعوت به وحدت و یکپارچگی، انسجام میان مسلمانان و حتی مقام معظم رهبری با شکل گیری مجمع تقریب مذاهب یکی از مسایلی را که بارها در بیانات خود برای وحدت مسلمانان مطرح کردند، مقابله با افراطی گری در رابطه با بحث تشیع بود. رهبر انقلاب در رابطه با کسانی که در موضوع شیعه و امت اسلامی اختلاف ایجاد می کنند و یا کسانی که به عنوان دفاع از شیعه اختلاف افکنی کرده و یا افرادی که به بهانه اختلاف نظر فکری در میان مذاهب مختلف آن را تبدیل به ایجاد یک اختلاف می کنند، مقابله کردند و بارها به تمام علمای شیعه و سنی این موضوع را تذکر دادند.

 

وی گفت: اکنون نیز شاهد آن هستیم که دشمنان ما از هر فرصتی استفاده می کنند و با کوچک ترین اختلافی که اختلاف نظر یا تفرقه است کار را به آشوب، اقدامات تروریستی و اقدامات خلافکارانه سوق می دهند. قطعا یکی از تکالیفی که مومنان و مسلمین شیعه و سنی دارند، این است که نگذارند با نفوذ دشمن در صفوف متحد مسلمانان که بزرگترین خطر امروز برای استکبار و صهیونیسم و استعمار انگلیس هستند بحث میان وحدت جهان اسلام را خدشه دار کنند زیرا آنها می دانند اگر مدل امت و امام در جهان مسلمانان شکل بگیرد، ابرقدرتی خواهد بود که می تواند در برابر دیگر ابرقدرت ها بایستد و آنها را از صحنه خارج کند.

 

وی در مورد مزیت اتحاد میان شیعه و سنی و نتیجه آن در روابط بین الملل گفت: آیات متعددی در قرآن در موضوع وحدت، همدلی و یکپارچگی وجود دارد سوره ال عمران ایه 103 (اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً و نعمت خدا را بر خود یاد کنید، آن گاه که دشمن یکدیگر بودید و او میان دل هاى شما الفت انداخت و در پرتو نعمت او با یکدیگر برادر شدید)

 

وی تصریح کرد: می دانیم اگر تفرقه از جهان اسلام برچیده شود و ید واحدی در جهان باشیم با بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در جهان قطعا در مقابل توطئه ها و دشمنی های صهیونیسم و استکبار و شیطان بزرگ صف احدی خواهند بود که مقابله می کنند اما اگر تفرقه و تشتت باشد و با ایجاد جنگ میان مسلمانان وحدت آنها کمرنگ شود به نفع دشمنان است و تکلیف هر مسلمانی است که مانع از این اتفاق باشد. از این لحاظ وحدت یکی از مهمترین عناصر عزت و اقتدار مسلمانان و مانع بزرگی بر سر راه دشمنان و استکبار جهانی است.

کد خبر 1221733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha