عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۳ روستای بخش سردشت و شهیون دزفول آغاز شد

طی آیینی عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۳ روستای بخش های سردشت و شهیون دزفول با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه خوزستان و شرکت آب و فاضلاب استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد عصر امروز شنبه (۱۶ مهر) در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستاهای بخش شهیون و سردشت دزفول که در مسجد روستای المهدی بخش سردشت برگزار شد اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستاهای بخش شهیون دزفول شامل احداث خط انتقال فولادی به طول ۴۳ کیلومتر با قطر ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر، احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره آب، احداث اسکله آبگیر و احداث چهار باب ایستگاه پمپاژ است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان جمعیت افق طرح آبرسانی به روستاهای بخش شهیون را پنج هزار نفر برشمرد و افزود: برای آبرسانی به روستاهای بخش شهیون ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به طرح آبرسانی به ۱۱ روستای بخش سردشت با افق جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار نفر عنوان کرد: این طرح شامل خط انتقال فولادی به طول ۴۲ کیلومتر با قطر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر، احداث ۲ باب مخزن، احداث چهار حلقه چاه و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ است که با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

 

کرمی نژاد بیان کرد: تمام این طرح توسط قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه خوزستان اجرا می شود و اعتبار پیش بینی شده برای آبرسانی به این روستاها نیز از طریق پروژه محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تامین شده است.

 

وی اضافه کرد: مقرر شده طرح آبرسانی به این ۷۳ روستا که در بخش های سردشت و شهیون و منطقه کوهستانی احمد فداله دزفول قرار دارند ظرف هشت یا ۹ ماه آینده به بهره برداری برسد.

 

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای محروم تصریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در پنج محور در سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) تشکیل شده که یک محور آن بحث تامین آب شرب روستاهای محروم است.

 

وی با اشاره به وجود چهار هزار و ۴۰۰ روستا در خوزستان اذعان کرد: این استان با وجود برخورداری از پنج رودخانه بزرگ بیشترین مشکلات را در زمینه آبرسانی به روستاها داشته که خوشبختانه اقدامات لازم برای رفع این مشکل از مدت ها پیش آغاز شده است.

 

کرمی نژاد با بیان اینکه شهرستان دزفول بیست و چهارمین شهرستان استان است که طرح های آبرسانی در آن آغاز شده ابراز کرد: در تابستان امسال که خوزستان به ویژه مناطقی که آب شرب آنها از طریق کرخه تامین می شد در معرض بحران شدید خشکسالی بودند با همکاری سپاه توانستیم تمام روستاهای تحت پوشش کرخه را خارج و تحت پوشش غدیر قرار دهیم و در ادامه سامانه دز جایگزین و تمام منطقه دارای آب با کیفیت دز شد؛ این طرح بزرگ در شهریور ماه و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مشکلات آبی یک هزار و ۵۰۰ روستای خوزستان برطرف شده که از این تعداد طرح های ۹۱۳ روستا تایید شدند و دیروز از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور طرح آبرسانی به این ۹۱۳ روستای خوزستان افتتاح شد.

 

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: به طور کلی رفع مشکلات آبی و آبرسانی به ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خوزستان در دستور کار آبفا است که پیش بینی می شود تا پایان سال آینده این مهم محقق شود و در ادامه مشکلات آبی سایر روستاها نیز برطرف خواهد شد‌. 

 

کرمی نژاد با اشاره به مشکلات آبی در برخی روستاهای بخش مرکزی دزفول نیز خاطر نشان کرد: اسامی و وضعیت این روستاها امروز به بسیج سازندگی سپاه ابلاغ شد تا رفع مشکلات آبی آنها در دستور کار قرار بگیرد.

 

کد خبر 1221787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha