۳۱ حکم قضایی برای متخلفان آب منطقه ای اخذ شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: در سال زراعی آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ، ۳۱ حکم قضایی برای متخلفان آب منطقه ای این شهرستان اخذ شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: در این مدت با توجه به طرح احیاء تعادل بخشی و دشت ممنوعه بحرانی، آب سطحی و مهندسی رودخانه ها 15 مورد موتور تلمبه غیرمجاز و 23 مورد چاهک های غیرمجاز در حریم رودخانه جمع آوری شد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان با اشاره به برخورد قانونی با متخلفین آب منطقه ای شهرستان عنوان کرد: در این راستا به متخلفین 788 مورد اخطاریه صادر شده است و این در صورتی است که چنانچه تکرار مجدد از سوی متخلفین مشاهده شود با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد و توصیه می شود طبق قانون و مقررات اقدام به کارهای خود کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: همچنین طی مدت یاد شده در بحث آب های زیرزمینی 6 مورد کنتور هوشمند الکترو مغناطیس و 26 کنتور حجمی چاه صنعتی در این شهرستان نصب شده است.

 

وی با اشاره به خشکسالی بی سابقه سال گذشته نسبت به 50 سال گذشته عنوان کرد: در سال آبی جاری 280 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت 30 ساله، 10 درصد کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی های لازم جهت مقابله با خشکسالی و بحران و اقدامات انجام شده آب منطقه جهت پیشگیری از هرگونه مشکلی بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی با مسئولان شهرستانی و استانی جهت ارائه راهکاری مصرف آب کشاورزی، جلسه با بهره برداران کشاورزی در خصوص کشت و تحویل آب، کلاس های آموزشی، بازدیدهای منطقه ای و غیره صورت گرفت.

 

مدیر امور منابع آب شیروان اضافه کرد: امید می رود با مدیریت و مصرف درست بهینه آب و همکاری و تعامل تمام مردم و کشاورزان بتوانیم از اینگونه بحران و مشکلات عبور کنیم.

 

کد خبر 1221817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha