برنامه های گروه آموزش و تلاوت رادیو قرآن در فصل پاییز

فراهانی بیان كرد: با توجه به نیازهای گروه آموزش، برنامه های جدیدی مختص فصل پاییز طراحی و تولید و تغییراتی در برنامه های جاری ایجاد شده است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان؛ مدیر گروه آموزش و سرپرست گروه تلاوت رادیو قرآن در خصوص تغییرات در طراحی، تولید و بهبود برنامه های گروه آموزش و تلاوت بیان كرد: « رادیو قرآن در فصل پاییز با برنامه های جدید و تغییر در رویكرد و آیتم های برنامه های جاری در خدمت شنوندگان خواهد بود.


برنامه های جدید این شبكه رادیویی به شرح ذیل می باشد:

برنامه روی خط حفظ، مسابقه ای ویژه حافظان قرآن كریم می باشد كه با هدف آموزش و ترویج فرهنگ انس با قرآن و مفاهیم آیات الهی، در قالب برنامه ای متنوع و جذاب در فضای مطلوب و در راستای رقابت سالم و موثر بین حافظان قرآن كریم تدارك دیده شده است كه روزهای پنج شنبه ساعت ۱۰:۳۰ به روی آنتن می رود.


حركت در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن كریم و ایجاد انگیزه در میان مخاطبان جهت حفظ آیات نورانی كلام وحی و همچنین ایجاد فضای نشاط آور از جمله اهداف اصلی این برنامه است كه حفاظ برتر كشور با تلاش گروه آموزش رادیو قرآن به تهیه كنندگی فاطمه قاسم آبادی و اجرای كتایون درویشی با هم به رقابت می پردازند.


در این فصل از برنامه شركت كنندگان، حافظان ۲۰ جزء تا كل قرآن می باشند كه در هر قسمت از برنامه ۲ حافظ قرآن در مدت زمان ۲۰ دقیقه به رقابت می پردازند و در انتها برگزیده برنامه به مرحله فینال راه پیدا می كند.از ویژگی های جدید این فصل از برنامه بخشی است كه حافظان محترم به تحدی با رقیب خود پرداخته و با طرح ۳سوال در زمینه حسن حفظ سعی در به چالش كشاندن رقیب خود می نمایند.


برنامه روی خط حفظ با شركت و رقابت ۹۶ حافظ برتر زن و مرد از سراسر كشور در ۲۰ برنامه مقدماتی با هم به رقابت پرداخته و در نهایت ۸ نفر برنده ۶ برنامه فصل نهایی خواهند بود .


دیگر برنامه جدید این گروه آموزشی میزگرد تخصصی روشنگر می باشد كه با موضوع بایدها،نبایدها و نقاط ضعف و قوت آموزش قرآن در كشور و همچنین جریانات آموزش كشور اعم از مباحث مربوط به كتابهای درسی، رسم الخط ها و شیوه های تدریس و ... به تهیه كنندگی سمیرا قنبری و گویندگی مهدی صفری روزهای یكشنبه تقدیم شنوندگان می شود. برنامه روشنگر در بخش كارشناسی هر هفته میزبان یكی از مسئولین حوزه آموزش قرآن در كشور خواهد بود و به بررسی چالش ها و موانع موجود خواهد پرداخت.


همچنین دو برنامه سبك شناسی تلاوت و آموزش ترتیل خوانی قرآن از برنامه های تامینی این فصل از گروه آموزش رادیو قرآن می باشند ، كه در برنامه سبك شناسی تلاوت به بررسی سبك ارائه و شیوه تلاوت ۴۰ قاری برتر جهان اسلام با اجرای كارشناسی غلامرضا شاه میوه اصفهانی و به تهیه كنندگی حسن رحمانی پرداخته می شود. و برنامه آموزش ترتیل خوانی شیوه های ارائه و تكنیك های مرتلین برتر جهان اسلام را مورد بررسی قرار داده و به آموزش و بیان نكات مربوط به علم ترتیل قرآن كریم توسط استاد احمد ابوالقاسمی با حضور كارشناسان برنامه از جمله استاد سید محسن موسوی بلده و ... می پردازد.



مدیر گروه آموزش رادیو قرآن با اشاره به ایجاد تغییرات مثبت و بهینه در برنامه های جاری شبكه قرآن افزود:« برخی برنامه های پر مخاطب در فصل پاییز از جمله برنامه فهم زیان قرآن، مسیر انس، درسنامه حفظ، درسنامه نهج البلاغه، درسنامه صحیفه سجادیه، درمحضر قرآن، تلاوت من و كارگاه ترجمه با تغییرات محتوایی به پخش خود ادامه خواهند داد.



فراهانی در خصوص برنامه های جدید گروه تلاوت عنوان كرد: گروه تلاوت رادیو قرآن نیز با دو برنامه جدید به نام های شوق تلاوت و عصر تلاوت به استقبال فصل پاییز می رود .



برنامه عصر تلاوت، با رویكرد پخش زیباترین تلاوت های برتر قاریان جهان اسلام و با آیتم های جدید و متنوع اعم از گفت و گو با قاریان و پیشكسوتان قرآن ایرانی، پخش فرازهای طلایی و نغمات، ابتحال و ...... روزهای شنبه تا دوشنبه هر هفته به تهیه كنندگی حسن رحمانی با اجرای بنده و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به تهیه كنندگی علی كامران و با اجرای مهدی صفری به روی آنتن می رود كه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه میزبان یكی از پیشكسوتان، اساتید و قاریان ممتاز كشور خواهد بود.



برنامه شوق تلاوت نیز با هدف پخش تلاوت های زیبای قاریان نوجوان و شكوفایی و شناسایی نوجوانان قرآنی و همجنین معرفی مراكز مهم آموزش در زمینه تلاوت به تهیه كنندگی مونا توسلی و سمیرا قنبری ، اجرای كارشناسی هادی ربیعی و كارشناسی حامد ولی زاده با رویكرد پخش تلاوت های زیبای نوجوانان قرآنی در فصل پاییز تقدیم شنوندگان می شود. همچنین استاد حامد ولی زاده در بخش كارشناسی برنامه به شرح و آموزش تكنیك های تلاوت برای نوجوانان می پردازد.


احمد فراهانی در پایان در پاسخ به این سوال كه آیا اتفاقات جدید دیگری را بر روی آنتن رادیو قرآن شاهد خواهیم بود؟ بیان كرد:« تقریبا حجم پخش تلاوت های زیبا و ناب رادیو قران تا دو برابر افزایش یافته است كه چینش این تلاوت ها در جدول پخش بر اساس نظر اعضای كمیته تلاوت (كمیته ای با حضور كارشناسان حاذق در حوزه تلاوت ) انجام می شود كه به عنوان مثال در ساعت ۸:۲۵ صبح شاهكار تلاوت قاریان برتر جهان اسلام و در ساعت ۲۳ تلاوت های بلند و زیبای ۵۰ دقیقه ای تقدیم شنوندگان می شود.

 

 

 

کد خبر 1221882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha