رقابت ۲۸ اثر از استان  در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

آبسوران گفت: مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان با حضور ۲۸ قصه به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «زهرا آبسوران»،در مراسم افتتاح مرحله استانی قصه‌گویی استان آذربایجان‌غربی که، یکشنبه‌(17 مهرماه) در سالن اجتماعات کانون برگزار شد، گفت: مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین دوره  جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «‌قصه، صدای زندگی»با حضور ۲۸ قصه به‌کار کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی افزود: دراین دوره از جشنواره ۲۸ قصه حضور دارند و ۲۳قصه در بخش رقابتی و پنج قصه در بخش آیینی‌سنتی به رقابت می‌پردازند. مرحله استانی قصه‌گویی در سه بخش نوجوانان، بزرگسالان و پدربزرگ و مادربزرگ ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از بین این آثار، ۱۳ قصه به مرحله منطقه‌ای که آبان‌ماه برگزار می‌شود، راه می‌یابد و مرحله ملی نیز «شب یلدا» در تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه قصه و قصه‌گویی یک رسانه تأثیرگذار است، گفت: قصه یکی از فعالیت‌های رایج در کانون بوده و از سال ۷۶ تاکنون به‌طور مستمر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شده است. 

گفتنی است؛ اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز 18 مهرماه با معرفی قصه و قصه‌گویان برتر برگزار می‌شود.

کد خبر 1221960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha