نشست «آموزه‌ های مشترک فریقین در قرآن» برگزار شد

به همت پژوهشکده‌ علوم‌ اسلامی‌ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی‌ و به مناسبت هفته وحدت نشست علمی آموزه‌های مشترک فریقین در قرآن» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز (۱۷ مهر) به همت پژوهشکده‌ علوم‌ اسلامی‌ بنیاد پژوهش‌ های اسلامی آستان قدس رضوی‌ و به مناسبت هفته وحدت نشست علمی «آموزه‌های مشترک فریقین در قرآن»با حضور اندیشمندان تشیع و تسنن در پژوهشکده‌ علوم‌ اسلامی‌ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی‌ برگزار شد.

 

در این نشست «احد فرامز قراملکی» ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: خداوند متعال به انسان هوش و اندیشه داده تا بتواند در برابر مسائل، واکنش هوشمندانه داشته باشد و هسته اصلی این واکنش گفت وگو، مباحثه و اندیشیدن است.

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی‌ ادامه داد: وقتی گفته می‌شود انسان حیوان ناطق است، علاوه بر سخن گفتن، مقصود اندیشیدن و تفکر است و این دو رکن از ارکان واکنش هوشمندانه است، در واقع واکنش هوشمندانه در مقابل واکنش هیجانی است و بنیان آن گفت وگوی معرفتی است.

 

وی برگزاری این نشست ها را در راستای ارج نهادن بر امر «گفت وگو» خواند و خاطر نشان کرد: برگزاری اینگونه نشست‌ها و تبادل نظرات و بیان دیدگاه‌ها بین شیعه و سنی می‌تواند در وحدت هر چه بیشتر و انسجام اسلامی تاثیر گذار باشد.

کد خبر 1222022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha