جشنواره ملی زرشک فرصتی برای معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی است

قناعت گفت: جشنواره ملی زرشک فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، معدنی و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز (۱۷ مهر) در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی زرشک اظهار کرد: خراسان جنوبی چند محصول مزیت‌دار مانند زرشک، زعفران و عناب دارد که باید برای چرخه تولید تا فرآوری، بازاریابی و فروش آنها برنامه‌ریزی صحیح داشته باشیم که یکی از اهداف مهم جشنواره ملی زرشک است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار از موضوعات کلیدی برای توسعه اقتصادی استان است، افزود: سرمایه‌گذاران این بخش باید دعوت شوند که چرخه تولید تا فرآوری و فروش محصول کامل شود.

 

وی در ادامه معرفی محصول زرشک در سطح ملی و فراملی را از اهداف این جشنواره دانست و گفت: معرفی ارزش‌های دارویی و اقتصادی زرشک، توجه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی به فرآوری، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه اقتصادی و ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی، تقویت معیشت کشاورزان از طریق ایجاد ارزش افزوده و کمک به بازارسازی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی است.

 

قناعت بیان کرد: کار جشنواره ملی زرشک نباید به این ایام محدود شود بلکه کمیته‌های جشنواره برای تحقق اهداف مدنظر باید فعالیت خود را به طور مستمر در طول سال انجام دهند.

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: جشنواره ملی زرشک فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، معدنی و سرمایه‌گذاری است.

 

به گفته وی؛ ثبت جهانی چهار اثر تاریخی، طبیعی و صنایع دستی خراسان جنوبی نشان از اصالت این استان است اما از ظرفیت‌های گردشگری به‌ خوبی استفاده نشده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

قناعت با اشاره به اینکه جشنواره ملی زرشک با ایجاد محتوای غنی باید سبب تعامل اثرگذار شود، ادامه داد: پیوست رسانه‌ای قوی از موضوع‌های جدی است که باید در این جشنواره به آن توجه ویژه شود.

 

استاندار خراسان جنوبی بر پرهیز از اسراف در جشنواره تأکید کرد و افزود: اما در حوزه اجرا انتظار این است مهمان‌هایی که دعوت می‌شوند مورد تکریم قرار گیرند و مهمان‌نوازی مردم خراسان جنوبی در این جشنواره به منصه ظهور برسانیم.

 

وی در پایان عنوان کرد: کار تیمی بسیار پسندیده است و انتظار از فرمانداران به عنوان متولیان شهرستانی مراقبت همه‌جانبه در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های جشنواره ملی زرشک خواهد بود.

 

گفتنی است، جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه جاری در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، سربیشه،‌ درمیان و بیرجند برگزار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1222063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha